Wille Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 (edited) LÅTNAMN: Van Der Slinga Demo ARTIST/GRUPP: Starion GENRE: Melo Trance ? LÅTLÄNGD: 2:17 KOMPOSITÖR: Starion PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: Mp3 128 STORLEK: 2 149 kb LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag (spara som) Carl B tyckte att ReFX Vanguard låter plastig, vad tycker Ni andra ? ville bara göra en liten jämförelse mot Carls version 😄 Klart att en Virus låter något battre men kom gärna med kommentarer! obs (bassen i introt är inte Vanguard 😉 opps.. blev visst fel på röstknapparna ---------------------------------------------------------------------------------------- Så här skulle det vara 1= PVC Plast 2= Uppblandad Vinyl PVC 3= Inte så plastig 4= Faktisk ganska så fet Edited April 5, 2004 by Starion
Twilight_Zound Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 Hmm, vet inte vilken röst som är bra och vilken som är dålig. Men min uppfattning är att Vanguard är KANONFET 😄 Plastig??? Finns mycket som låter plastigt som inte är det. 😉
Wille Posted April 5, 2004 Author Posted April 5, 2004 (edited) opps.. blev visst fel på röstknapparna 😉 Så här skulle det vara 😄 1= PVC Plast 2= Uppblandad Vinyl PVC 3= Inte så plastig 4= Faktisk ganska så fet Edited April 5, 2004 by Starion
gol Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 Kommer inte på någon mjukvara som låter bättre! ... Iaf inte om man sysslar med trance, men det kanske det finns!?
Mattis Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 Men ja alltså detta är ju "typiskt tranceljud", som både du o Carl har visat. Kan du visa nåt annat?
tordA Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 dum fråga 😄 men är Vanguard en MiDi pryl eller helt fristående syntetisk mojäng ? 😉
Plus o Minus Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 Kommer inte på någon mjukvara som låter bättre! ... Iaf inte om man sysslar med trance, men det kanske det finns!? albino 2 är en av dom bättre på mjukvaru marknaden, enligt mig 😉 läste även någonstans att någon hadde gjort ett oscilator test mellan vanguard och synthedit oscilatorn. och det visade sig att vanguard oscilatorn var felaktig till den grad att den lämnade missljud, vilket synthedit oscilatorn inte gjorde 😄 men hur som helst så gillar jag vanguard, jag tror nämligen inte att vanguard skulle vara den synth den är idag om det inte va för just det där missljudet i oscilatorn 🙂
tordA Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 Jag älskar det där RÅfeta ljudet men jag tror nog Viruset är mer smittsamt om man säger så... om jag nu inte vill "VSTi";a vad för syntetisk mojäng finns det, alltså en LÅDA att bära/släpa under armen ??? Jag kör min Logan StringMelody med effektboxar men det blir ju inte i närheten av det där härligt krämiga ljudet 🙁 Min favo mix är Trance och HårdRock al'a Pain Svar till "Galen av myggbett" 😄
Wille Posted April 5, 2004 Author Posted April 5, 2004 (edited) Jag älskar det där RÅfeta ljudet men jag tror nog Viruset är mer smittsamt om man säger så... om jag nu inte vill "VSTi";a vad för syntetisk mojäng finns det, alltså en LÅDA att bära/släpa under armen ??? Jag kör min Logan StringMelody med effektboxar men det blir ju inte i närheten av det där härligt krämiga ljudet 🙁 Min favo mix är Trance och HårdRock al'a Pain Svar till "Galen av myggbett" 😄 När det gäller hårdvara skulle ju en Virus eller Nordlead 1/2/3 sitta fint för dig trorja 😎 annars finns det ju Oberheim syntharna (älskad av många Hårdrockare), underbara filter !! varför inte en Oberheim OB-8/OB-X el en Matrix 12:a för 35 000:- 🙂 Edited April 5, 2004 by Starion
Lundin Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 Vanguard är inte plastig, men den kändes "kall-filtrad" i A->B jämförelse med Virusen..fast nu lät det FETT... 😄 /D
Wille Posted April 5, 2004 Author Posted April 5, 2004 Vanguard är inte plastig, men den kändes "kall-filtrad" i A->B jämförelse med Virusen..fast nu lät det FETT... 🙁 /D Tack! 😄😎
Wille Posted April 5, 2004 Author Posted April 5, 2004 (edited) albino 2 är en av dom bättre på mjukvaru marknaden, enligt mig 🙁 läste även någonstans att någon hadde gjort ett oscilator test mellan vanguard och synthedit oscilatorn. och det visade sig att vanguard oscilatorn var felaktig till den grad att den lämnade missljud, vilket synthedit oscilatorn inte gjorde 😎 Albino 2 är väl ok men den har inte någon analog känsla som andra vsti's, typ: Vanguard/Pro-53 mm.. med analog kansla menar jar att den inte är Virtual Analog, och det är synd! 😄 Föresten vad är Synthedit ? nyfiken 🙂 Mvh / Starion. Edited April 5, 2004 by Starion
Plus o Minus Posted April 5, 2004 Posted April 5, 2004 Föresten vad är Synthedit ? nyfiken 🙂 Mvh / Starion. VSTi makarnas ejay 🙂 klicka här
L.C Posted April 6, 2004 Posted April 6, 2004 Plastig det tycker jag inte. Men mot virus eller Nord Lead 3 har den ingen chans. Albino 2 är också bra men Vanguard är lite lättare att komma igång med.
Neko Posted April 6, 2004 Posted April 6, 2004 (edited) Föresten vad är Synthedit ? nyfiken 🙂 Mvh / Starion. VSTi makarnas ejay 😛 klicka här Skillnaden är att man kan göra mer än 1 synth med det 🙂 Feta Synthedit synthar har vi här: Superwave P8 Drumatic EDIT: Stavade rätt... Edited April 6, 2004 by Neko
Lundin Posted April 6, 2004 Posted April 6, 2004 provade Vanguard-demo'n och...bwahahahaha..( spöklikt skratt med 50Hz-botten )den ÄR lättare att komma igång med...dessutom tycker jag den har fetare presets direkt ur låddan än Albino 2... this is an absolute keeper... 😉 /D
Wille Posted April 6, 2004 Author Posted April 6, 2004 provade Vanguard-demo'n och...bwahahahaha..( spöklikt skratt med 50Hz-botten )den ÄR lättare att komma igång med...dessutom tycker jag den har fetare presets direkt ur låddan än Albino 2... this is an absolute keeper... 😉 /D Håller med till 100% 😄
Recommended Posts