Newsec Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Är på gång att bygga en ny studio i en redan färdigbyggd replokal. Replokalen är helt ok byggd. Har ej måtten på denna än tyvärr. Måtten på den nya studion kommer bli 200cm X 180cm. Kanske inte världens största,men det är så jag klarar mig. Frågan är hur jag ska isolera väggarna för att få minsta lekage från det andra rummet. Det kommer spelas in trummor gitarr och dyligt. Tacksam för hjälp! // Mikael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Royen Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Har diskuterats en hel del på forumet tidigare, prova att använda sökfunktionen. Vad gäller väggar är en bra början att sätta stålreglar med mineralull emellan och skruva gipsskivor på. Ytterligare dämpning får man genom att ha olika tjocklekar på gipsen, exempelvis sätta två skivor på ena sidan och en på den andra, eftersom de båda ytterväggarna då har olika resonansfrekvens. Men som sagt, sök på forumet så får du säkert napp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts