Jump to content
Annons

Drumkit from hell/2

Inanimate

Recommended Posts

Har använt mig av Drumkit from hell Multiformat som funkar med EXS24 ett tag. Fick låna av en kompis.

Nu vill jag dock köpa min egen version och ser att det finns drumkit from hell 2 ute.

http://www.eastwestsamples.com/details.php?cd_index=847

Köper man DFH2 så använder man tydligen inte EXS24-samplern längre, utan EW´s egna KOMPAKT-sampler.

Har någon erfarenhet om vilken version som är bäst? Låter DFH2 bättre? Finns fler samplingar. Kräver Kompakt-samplern mer kräm av min G4 dualCPU än vad EXS24 gör?

MVH

/Daniel

• 3 weeks later...
Annons

Det är Native Instruments KOMPAKT sampler som följer med i specialversion. Jag har för mig att det går att köra ljuden från valfri sampler när man väl auktoriserat programmet. Det går i alla falla att köra dom i KONTAKT 2 helt utan problem. KONTAKT 2 kan nog anses som studiostandard eftersom det sålts många hundra bara i sverige. DFH2 låter säkert bättre, annars skulle det inte funnits någon anledning att göra en uppföljare. Jag har ingen koll på vilken som drar minst CPU. KOMPAKT drar ganska lite kraft när du uppdaterat direct from disk uppdateringen.