Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

I det fina vädret har jag tillbringat två förmiddagar på altan med Nick Hornbys senaste bok "31 låtar". Boken består alltså av 31 kapitel där han tar upp de 31 låtar som varit de mest betydelsefulla för honom under hans liv och drar en anekdot kring varje. Han har ingen koll på musik och fantiserar ganska friskt kring hur/vad/varför låtarna skrevs men det är perfekt läsning när man ligger och slöar och mest vill fördriva tiden lite. Dessutom sitter man och småflinar hela tiden och kan tänka mig att boken är ännu ett snäpp vassare om man läser den på engelska. Trots att jag inte hört hälften av låtarna får man ganska ofta helt nya infallsvinklar hur man kan tolka musik.

4/5 poäng. Läs boken!

Annons
Posted
Dessutom sitter man och småflinar hela tiden och kan tänka mig att boken är ännu ett snäpp vassare om man läser den på engelska. Trots att jag inte hört hälften av låtarna får man ganska ofta helt nya infallsvinklar hur man kan tolka musik.

4/5 poäng. Läs boken!

Bra smak VacUm! Har läst den också och gjort samma iakttagelse.