Emmmir Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Morsning! Ska spela in trummor för första gången i livet 😮 Har lite problem med en grej. Jag har 3 stycken Line-Ins på mitt ljudkort, då undrar jag hur man gör för att använda alla 3. Alltså hur man för för att spela in typ. Line In1 = Spår 1 Line In2 = Spår 2 Line In3 = Spår 3 Hur man alltså spela in så. Om ni förstår hur jag menar. Har försökt mycket själv med det där, inställning ar på ljudkortet å letat lite i cubase och så, men har inte hittat någon lösning till det :S Skulle vara väldigt tacksam ifall nån kunde det här och kan hjälpa mig snarast =) MvH / Emir Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Edge Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 (edited) Jag har haft samma problem. Då gick jag in på Devices- VST Connection och tryckte Add Bus på input-delen. Där ska ditt ljudkorts ingångar dyka upp. Välj dem du vill ha och sedan öppnar du lika många audiospår/kanaler. På varje kanal väljer du vilken ingång du vill ha. Glöm inte att markera REC knappen om du vill spela in alla samtidigt. EDIT: detta fungerade för mig, men jag tror det kan bero lite på vilken version av Cubase man har. Jag har SX 3. Lycka till Edited August 16, 2005 by The Edge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts