Jump to content
Annons

Vad har ni för OS?


y4r0ze (oregistrerad)

Vilket operativ system sitter ni på?  

130 röster

  1. 1. Vilket operativ system sitter ni på?

    • Någon Linux distribution
      2
    • Windows 95
      0
    • Windows 98
      2
    • Windows ME
      2
    • Windows 2000
      5
    • Windows XP
      80
    • Windows Vista
      0
    • Mac OS X 10.0 Cheetah
      0
    • Mac OS X 10.1 Puma
      0
    • Mac OS X 10.2 Jaguar
      0
    • Mac OS X 10.3 Panther
      9
    • Mac OS X 10.4 Tiger
      21


Recommended Posts

Och MSX... jag körde SpectraVideo SVI-738, med winchester station. 😮 Och både SVI-318 och SVI-328 innan dess. Jag blir helt lyrisk när jag tänker tillbaka på SpectraVideo... för att inte tala om vilken kick jag fick när jag upptäckte SVI-emulatorn till PC! 🙂

Novell Netware är oxå respekt... jag körde 3.11 på en 386SX med 8MB RAM och 1,3GB SCSI HD (som kostade 13,000 + moms, bara HDn då alltså!). Burken agerade filserver för en BBS och tröskade felfritt år efter år utan att jag behövde göra ett jutta...!

Those were the days...! 🙁

Då kanske man ska lägga till Atari 1040STFM och TeleGuide på sin lista ovan? 😛

XP Pro Studio hemma

Mac OS 9 Studio borta (hur kunde OS9 glömmas bort i röstningen 😆 ?)

Fan Hacke, Spectravideo SV-318 med gummiknappar!!!!!! och inbyggd joystick!glömmer aldrig min! 😄😎 R-E-S-P-E-K-T!

sv318.jpg

🙂

Har åxå kört en gammal Novell 3.11 @ HP 486 Server med 500Mb SCSI disk, nypris dator 60000:-! 😄 lät som en jvla Tröska men bara gick å gick!

Edit: Glömmde min Atari 1040 STFM med inbyggd midi 😎

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har mac OS 9 så jag får inte rösta... 😠

ah, världens bästa os! 😄 Jag saknar det ibland faktiskt. Enkelt, snabbt, smidigt och framför allt snyggt. Vinner lätt i snyggaste os-tävlingen.

jag vill ha OS X fast det ville inte G3an så skiten crashade 😆

(kom på att jag har XP på internet/spel datorn (den jag skriver på i detta nu)så jag kunde ha röstat om jag inte redan lagt en blankröst... 😱 )

Link to comment
Dela på andra sajter

XP pro. Rock solid, kan inte påminna mig att jag någonsin haft problem som gått att hänföra till OS:et.

Samma här.

För övrigt har den här tråden inlägg liknande dom i Tuupe-tråden. 😠

dcp00599.jpg

Va? vadå... 😉

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Hacke, Spectravideo SV-318 med gummiknappar!!!!!! och inbyggd joystick!glömmer aldrig min! 😎  😎 R-E-S-P-E-K-T! 

Ljuuuuuuva minnen! 😄

Hade du nåt kontaktnät på den tiden inom SVI? För i så fall är chansen/risken stor att vi hade samma kontakter, om inte t.o.m kontakt med varandra. 🙂 Det fanns dessutom endast en (1) officiell "SVI-klubb" med 1000 medlemmar och medlemstidning. Kommer du ihåg dem? Jag gjorde t.o.m nåt sopigt spel åt dem som jag aldrig fick betalt för. 😠

Jätte-OT det här, jag vet. Passar bättre i PM, jag vet. Jag borde sova nu, jag vet. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ABC-802 med den där ROMen bakpå så att man kunde göra "old" om man råkade radera sitt BASIC-program man satt och kodade... weeeee, så fett! 🙁

Japp.. Och jag gillar dess utseende.. kraftigt duralaluminiumhöljer och ambergul 10" skärm. Alla manualer och jox har jag till den också.. Köpte den för 100:- då man la ner AMU och bildade Lernia i stället. Men den är gôrbra att styra och mäta med faktiskt.

Och MSX... jag körde SpectraVideo SVI-738, med winchester station. 😱 Och både SVI-318 och SVI-328 innan dess. Jag blir helt lyrisk när jag tänker tillbaka på SpectraVideo... för att inte tala om vilken kick jag fick när jag upptäckte SVI-emulatorn till PC! 🙁

Just CX5M har en inbyggd 4 operators multitimbral FM-synt ocskå skulle tro att det var embryot till de första SoundBlaster synten som kom senare. Man skriver bara "call music" så dyker synten upp med en enkel sequencer 🙁

Novell Netware är oxå respekt... jag körde 3.11 på en 386SX med 8MB RAM och 1,3GB SCSI HD (som kostade 13,000 + moms, bara HDn då alltså!). Burken agerade filserver för en BBS och tröskade felfritt år efter år utan att jag behövde göra ett jutta...!

Helt sant.. Jag har en fet UPS med jättebatteri till så den berörs inte av strömavbrott så länge dom inte är längre än 6 timmar... Just nu har jag en upptid på den på 427 dagar.. Har inte uppgraderat den med nåt sedan 1997 😄 386 är det med 32 MB ram. Sen en drös gamla SCSI hårddiskar. Första Dell-servern för övrigt. Inköpt till en kommun 1993.

Those were the days...! 🙂

Visst.. Men varför kasta nåt som funkar även i dag 🙁

Då kanske man ska lägga till Atari 1040STFM och TeleGuide på sin lista ovan? 🙁

Ohh.. saknar min 1040STFM med Notator och BandInBox. Gav bort den till en pensionerad musiklärare som arrangerar flerstämmiga jazzlåtar på den... Den är kopplad mot en Roland JV80 och duger utmärkt som kompositionsverktyg.

Otroligt att ett så kraftfullt program som Notator ryms på en bootbar 720 Kb disk.. Kolla vilka klumpiga och buggiga kolossprogramvaror vi har i dag.. Hmm.. Själv kommer jag inte i håg en endaste bug i Notator inte.. Det bara gick och gick..

Som du säger.. those where the days 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Hacke, Spectravideo SV-318 med gummiknappar!!!!!! och inbyggd joystick!glömmer aldrig min! 😄  😎 R-E-S-P-E-K-T! 

Ljuuuuuuva minnen! 🥰

Hade du nåt kontaktnät på den tiden inom SVI? För i så fall är chansen/risken stor att vi hade samma kontakter, om inte t.o.m kontakt med varandra. 🙂 Det fanns dessutom endast en (1) officiell "SVI-klubb" med 1000 medlemmar och medlemstidning. Kommer du ihåg dem? Jag gjorde t.o.m nåt sopigt spel åt dem som jag aldrig fick betalt för. 😱

Jätte-OT det här, jag vet. Passar bättre i PM, jag vet. Jag borde sova nu, jag vet. 😱

Tyvärr var jag aldrig medlem i någon klubb och den ände jag kände som hade Spectravideo va min granne/kompis och på den tiden. I skolan fick man höra skit från "idioter" som inte gillade Spectravideo 😱😉 Minns att jag gillade det medföljande spelet Armour Assault 😱😄

Som sagt ljuva minnen 🥰 Kasst att du inte fick pröjs för spelet 🙁

Sorry OT.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows XP Home på musikdatorerna.

Windows 98SE på kontorsdatorn.

Har ingen lust att investera i ett nytt OS för kontorsapplikationer. Funkar äntligen som det ska, igen. Haft lite strul med en uppdatering från Microsoft som gjorde OS instabilt. När jag installerade om och lät bli att uppdatera OS funkar det som det ska. Så nu kör jag antagligen med massor av säkerhetsrisker! 😱

Edit: förtydligade...

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt har den här tråden inlägg liknande dom i Tuupe-tråden. 😉

Jag kör DOS 1.1 i min TUUPE förresten, med kommandoprompt. Testade installera en tidig version av Windows men då kraschade hela skiten och det var egentligen då alla problem började....

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt har den här tråden inlägg liknande dom i Tuupe-tråden.  😉

Jag kör DOS 1.1 i min TUUPE förresten, med kommandoprompt. Testade installera en tidig version av Windows men då kraschade hela skiten och det var egentligen då alla problem började....

Ojdå. Jag trodde det var CP/M i TUUPE... men det var kanske 075, inte 090? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Windows XP Home Edition (tydligen någon specialinstallation, eftersom det ALDRIG överensstämmer med de förutsatta fönster som återges i olika varors bruksanvisningar.

Real Player & InterVideo.

Internet Explorer 6 (tydligen någon specialinstallation. Se Win XP.)

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...