Jump to content
Annons

Vad har ni för OS?


y4r0ze (oregistrerad)

Vilket operativ system sitter ni på?  

130 röster

  1. 1. Vilket operativ system sitter ni på?

    • Någon Linux distribution
      2
    • Windows 95
      0
    • Windows 98
      2
    • Windows ME
      2
    • Windows 2000
      5
    • Windows XP
      80
    • Windows Vista
      0
    • Mac OS X 10.0 Cheetah
      0
    • Mac OS X 10.1 Puma
      0
    • Mac OS X 10.2 Jaguar
      0
    • Mac OS X 10.3 Panther
      9
    • Mac OS X 10.4 Tiger
      21


Recommended Posts

y4r0ze (oregistrerad)

Alltid skoj att se vad folk kör med för OS, varför sitter ni på just eras OS?

Personligen kör jag Mac OS X 10.4 Tiger av den enkia anledningen att jag föredrar att köra det senaste OS'et. 😆

Dessutom ingick det med min dator. =D

(men drog ner och brände ut egen skiva, vill gärna inte sitta med massa demo versioner av program som jag inte använder)

Dessutom, Mac OS X 10.4 Tiger är ju bara sååå härligt att arbeta med...och stabilt. =)

Förutom Safari då rå som har blivit mer instabilt tyvär gämfört tidigare version. =(

Hoppas dom fixar det snart...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons

här på jobbet kör jag 2st G4 or med panther, 1 G5 med tiger och en Ibook oxå under tiger.

snart blir det HD och tiger på allt 😛

oj, glömde bort server/backup burken ; gammal G4 med OS 9.2.2

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma:

1 * Win95

2 * Win98SE

1 * Win2K AS

4 * Win2K

4 * WinXP

😱

...men studio-burken kör XP så det var det jag röstade.

edit: har även kört W2K3 och nån tidig beta av Vista/Longhorn, men de åkte ut igen.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

XP pro

Varför? tja... valde PC av budget- och vaneskäl, och det var det operativet som hängde med.

Jag tycker EGENTLIGEN att hela PC-Windowssörjan är ett sammelsurium av buggig leksaksdynga, men jag lider inte så fruktansvärt av det sedan jag slutat vara professionellt beroende av datoriserat kontor.

Häpp

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Det skulle gått att välja mellan XP home och XP pro i galuppen också.. Men skit samma 🙂

Ok håll i er nu!

1 st MSX basic (Yamaha CX5M ja jag använder den som MIDI monitor och för redigering av DX7)

1 st Luxor ABC 802 med ROM basic 2 (används för att styra diverse centronicsutrustning)

2. XP pro ( 1 stationär och en laptop med WIFI anslutning mot omvärlden )

1st Win 2003 standard server.

1 st Novell 3.12 backupserver

1 st Debian Linux (filserver och brandvägg)

1st Blandburk för programering och webdevelop med multiboot. Suse linux, Win2000, Win XP pro

😉😱😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på Windows ME vilket enligt mej är heeeeeelt värdelöst.

Min dator över lag är världelös och ska verkligen göra slag i sak nu i höst och köpa mej en ny.

Håller med, hade också ME förut... Det va odugligt!!!

Olsberg, du som kör både 2000 & XP, har du nån åsikt om vilket du föredrar framför det andra? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

1 st MSX basic (Yamaha CX5M ja jag använder den som MIDI monitor och för redigering av DX7)

1 st Luxor ABC 802 med ROM basic 2 (används för att styra diverse centronicsutrustning)

1 st Novell 3.12 backupserver

Röv va nostalgisk jag blev nu! 🙂

ABC-802 med den där ROMen bakpå så att man kunde göra "old" om man råkade radera sitt BASIC-program man satt och kodade... weeeee, så fett! 😄

Och MSX... jag körde SpectraVideo SVI-738, med winchester station. 😉 Och både SVI-318 och SVI-328 innan dess. Jag blir helt lyrisk när jag tänker tillbaka på SpectraVideo... för att inte tala om vilken kick jag fick när jag upptäckte SVI-emulatorn till PC! 🙂

Novell Netware är oxå respekt... jag körde 3.11 på en 386SX med 8MB RAM och 1,3GB SCSI HD (som kostade 13,000 + moms, bara HDn då alltså!). Burken agerade filserver för en BBS och tröskade felfritt år efter år utan att jag behövde göra ett jutta...!

Those were the days...! 😱

Då kanske man ska lägga till Atari 1040STFM och TeleGuide på sin lista ovan? 😎

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

XP på min PC men OS X Tiger på min musikmaskin så jag röstade på det.

Sen tickar min gammla 486:a fortfarande stadigt med Win 95

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag saknade också lite alternativ.

Jag kör OS X 10.4 på min kontors/internet/fotoredigerings mm dator. (iMac G5)

Men i studion gör jag OS 9.2.2 på en gammal G4. Funkar prickfritt för jag kör ProTools Mix+ som ju är ett TDM system som inte lastar datorn speciellt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...