Jump to content
Annons

Ljudkraft - Controlled Source


Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      2
    • 3
      3
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Controlled Source

ARTIST/GRUPP: Ljudkraft

GENRE: (trance) ?

LÅTLÄNGD: 7:29

KOMPOSITÖR: Ljudkraft

PRODUCENT: Ljudkraft

EV. MEDVERKANDE: Nej

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 13,7 Mb

LÅTLÄNK: Controlled Source

Som vanligt vill man ha lite feedback 🙂

Sen är jag osäker på vad det är för typ av trance.. Va säger ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Monoton. 7.29 kunde varit 2:10. breaksen runt 5 känns mer konstiga än intresanta. Bastrummerytmen som förekommer på flertalet ställen känns osyncad. Lite dålig helhet. De teman som förekommer känns inte rätt ihop, helt enkelt. 3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten har potential den första minuten. Men vad har du tänkt med dem där trummorna som kommer in i början? Takten är ju helt apa 😎 När väl låten kommer igång med den vanliga dunka-dunka biten så känns den väldigt oorginell, monoton och tom...Försök att lägga på lite feta pads, förkorta låten kraftigt och exprimentera med lite automatiserade effekter.

Eller ta helt enkelt bara dem första 45 sek av låten, fixa en tightare trumloop och ta hela stycket bort från technotjosan och försök göra något mer orginellt. Jobba mer på de autentiska instrument ( stråkar, kör, piano ) du använt som faktiskt lät rätt sköna.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska ge sig in i djungeln av genre-benämningar vill jag påstå att det låter progressiv house / goa-hybrid, i varje fall i början, efter introt. Håller med övriga om att det kanske är lite långt och många olika riff som gör det lite dåligt sammanhållet. Min favvobit är helt klart biten i början med stråkarna och breaket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten har potential den första minuten. Men vad har du tänkt med dem där trummorna som kommer in i början? Takten är ju helt apa 🙂 När väl låten kommer igång med den vanliga dunka-dunka biten så känns den väldigt oorginell, monoton och tom...Försök att lägga på lite feta pads, förkorta låten kraftigt och exprimentera med lite automatiserade effekter.

Eller ta helt enkelt bara dem första 45 sek av låten, fixa en tightare trumloop och ta hela stycket bort från technotjosan och försök göra något mer orginellt. Jobba mer på de autentiska instrument ( stråkar, kör, piano ) du använt som faktiskt lät rätt sköna.

Hmm fan är min taktkänsla så käzz asså? Jag gillar trumloopen 😉

Tanken är att det ska vara en "dansa låt", så kör man den ute så tror jag inte man upplever den lika monton. Tråkigt med musik som är 2 min lixom 😛

Kan hålla med dig ang. padsen.. Men jag har inte riktigt kommit på hur man skruvar till pads på mina syntar 🙁

Jaja, tack för den konstruktiva kritiken iaf 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska ge sig in i djungeln av genre-benämningar vill jag påstå att det låter progressiv house / goa-hybrid, i varje fall i början, efter introt. Håller med övriga om att det kanske är lite långt och många olika riff som gör det lite dåligt sammanhållet. Min favvobit är helt klart biten i början med stråkarna och breaket.

Aiit, thanks! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart skulle den passa bättre på full volym ute på en klubb där folk vill ha långa monotona danspartin att shäjka loss till men tycker fortfarande att den är lite för tom för det syftet. Hör i stort sett aldrig mer än en kicktrumma, en bas och någon melodislinga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hooo... på tal om kickar och bas, något mer djup i antingen kick eller basen. Vill ha skakande lurar 🙂. Nja, kanske inte, men det är lite tunnt på den fronten i låten tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

helt ok för dansgolvet..du ska nog "mod-wheela" syntharna lite mer, eller lägga på en effekt som sköter det jobbet automatiskt.trum-looparna är helt ok.behöver nog va lite tjockare sound, känns lite tam.lägg gärna ännu en mörk synth(som den som kommer in vid 3.43), vid 5.01-breaket, som panorerar..tycker jag, då 😳

Reason?

Link to comment
Dela på andra sajter

helt ok för dansgolvet..du ska nog "mod-wheela" syntharna lite mer, eller lägga på en effekt som sköter det jobbet automatiskt.trum-looparna är helt ok.behöver nog va lite tjockare sound, känns lite tam.lägg gärna ännu en mörk synth(som den som kommer in vid 3.43), vid 5.01-breaket, som panorerar..tycker jag, då 😆

Reason?

Tack! 😄

Reason? Nej nej, bara riktiga syntar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...