Jump to content
Annons

Bestefar - Whatever I want to


Jocke

Vad tror ni?  

28 röster

  1. 1. Vad tror ni?

    • 5 - Bra.
      8
    • 4
      10
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1 - Dåligt.
      0


Recommended Posts

Annons

Klar för radiostationerna som låt tycker jag.

Inte min sorts musik, men jag hade gärna hört en låt som var lite mer mollstämd då jag tycker att potentialen i låtskrivandet finns där.

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Jocke! Kan du inte lägga på lite sustainade guralicks sådär i slutet av andra vers....fan jag skriver samtidigt som jag lyssnar och så kommer just en sån gura där plötsligt 🙂

Gillar det här helskarpt! Skulle kunna vara en låt skriven av Ben Folds och det är ett mycket gott betyg från mig. Hör gärna mer av det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad snälla ni är. 😛

Kör du lyssningen genom Tuupen, Hammagrella? Det skulle ju förklara varför du tycker det låter så bra. Har du lust att köra den några varv igenom den och skicka till mig så tror jag vi har en hit.

Tack, k9! Du kanske har rätt, den är lite småfjantig och glad och bjuder inte på någon halsbrytande harmonik så jag tycker också att den borde vara rätt lättlyssnad för en bred front. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

gladamatör (oregistrerad)

😉 Kan bara instämma med övriga tyckare ....gillar pianot skarpt !!!

😕 Detta är ett gött sound ni fått till. 😛

mvh gladamatör

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Såg att jag inte skrivit nåt om den här! SKÄMS MICKE!!! 😛

Riktigt trevlig bit det här, bara älskar refrängen med den rakt spelade basen som gör att svänger som katten 😄

Om man ska vara konstruktiv så kan jag hålla med JoachimE angående sången kontra kompet. I överhuvudtaget tycker jag att det saknas lite värme i sången, har ni kanske skurit för mycket bas på sången eller jobbade ni inte nog mycket med proximityeffekten vid inspelning?

Med lite mer värme på sången så är de här LÄTT en av de bästa låtar jag hört på detta forum.

OBS! Sången ska INTE ner. Tycker det är alldeles för mycket fegande med sången här på forumet.

Skulle nog rösta för en gnutta mer komprimering på leadsången faktisk (testa en multibandskompressor)

Men sammanfattningsvis, SKITBRA jobbat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Smutt låt asså! Mysig! Personligen skulle jag ha ett punchigare trumpaket och överlag lite tajjtare sound! Men det blir en viss atmosfär att det låter lite smågrötigt, kanske främst för att pianot spelar en sån central roll och lägger groovet mer i bakgrunden!! Men jag gillar det fan! 4/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som fan allihopa!

Jädrans vilken skön låt. Gillas skarpt av mig.

cool.gif

grahnkleine.jpg🥰

låter lite modernt pojkband 😉

snyggt, men kan bli snyggare

Skippa dom fula pukorna

höj sologitarren också, eller ta bort den helt.

Ålrajt! 😄

Tycker du pukorna är fula i sig eller är det bara dom sjukt fula fillsen? I så fall håller jag med. rolleyes.gif

Såg att jag inte skrivit nåt om den här! SKÄMS MICKE!!!  😱

Riktigt trevlig bit det här, bara älskar refrängen med den rakt spelade basen som gör att svänger som katten 😛

Om man ska vara konstruktiv så kan jag hålla med JoachimE angående sången kontra kompet. I överhuvudtaget tycker jag att det saknas lite värme i sången, har ni kanske skurit för mycket bas på sången eller jobbade ni inte nog mycket med proximityeffekten vid inspelning?

Med lite mer värme på sången så är de här LÄTT en av de bästa låtar jag hört på detta forum.

OBS! Sången ska INTE ner. Tycker det är alldeles för mycket fegande med sången här på forumet.

Skulle nog rösta för en gnutta mer komprimering på leadsången faktisk (testa en multibandskompressor)

Men sammanfattningsvis, SKITBRA jobbat! 😛

Skäms på dig. 😄

Tack för alla konkreta tips, ska nog fan kolla över sångljudet nån dag.

Fast egentligen har (Vocaloid) Erik ingen värme i rösten - det är det som är problemet. 😠😆

Smutt låt asså! Mysig! Personligen skulle jag ha ett punchigare trumpaket och överlag lite tajjtare sound! Men det blir en viss atmosfär att det låter lite smågrötigt, kanske främst för att pianot spelar en sån central roll och lägger groovet mer i bakgrunden!! Men jag gillar det fan! 4/5

Intressant sett att se det och ännu mer intressant att du gillar det! 😱

Äh, jag säger det igen. Tack som fan allihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm.. gillade den låten helt klart... Men tycker att mixen klickar till lite här och där.. klart potentiell radiolåt efter lite pill och fix och don.. 🙂

Snyggt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)
Dagens jättebump! 🙂

Jocke, lägg upp den här låten igen nånstans. Vill höra hur det känns när man inte hört den på ett tag 🙂

Sen är det lika bra att fler får höra den för den är riktigt bra.

/Micke

Haha, vilken fin jättebump Lavrell! 😄

Den tackar vi för!

Låten ligger här ett litet tag till (innan jag måste säga upp mitt webbhotell 🙁).

Edit: Lägger upp den här också.

whatever_erik_mix2.mp3

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jamen visst fan va det Erik Segerstedt som sjöng i denna låt 😛

Fick bara en grej i huvudet när jag såg hans namn i Idol och kom att tänka på den här låten. Gick väl helt okej i "Heaven" idag men som juryn sa så va det lite trist, skulle ha höjt den ett tonsteg för att få pressa lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen visst fan va det Erik Segerstedt som sjöng i denna låt 😮

Fick bara en grej i huvudet när jag såg hans namn i Idol och kom att tänka på den här låten. Gick väl helt okej i "Heaven" idag men som juryn sa så va det lite trist, skulle ha höjt den ett tonsteg för att få pressa lite mer.

Visst fan är det så!

Jag är ju kanske onödigt partisk men tycker juryn är ute och cyklar med deras utlåtande om honom. Och hans "coverbandsmanér". hahaha 😄

Ring 099-41401 nu allihopa! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen visst fan va det Erik Segerstedt som sjöng i denna låt 🙂

Fick bara en grej i huvudet när jag såg hans namn i Idol och kom att tänka på den här låten. Gick väl helt okej i "Heaven" idag men som juryn sa så va det lite trist, skulle ha höjt den ett tonsteg för att få pressa lite mer.

Visst fan är det så!

Jag är ju kanske onödigt partisk men tycker juryn är ute och cyklar med deras utlåtande om honom. Och hans "coverbandsmanér". hahaha 😮

Ring 099-41401 nu allihopa! 😮

Ja, jag håller honom och Jonas som favoriter.

Juryn är ju så färgad, Johan sjöng lika falskt som Enrique Iglesias och dom hyllade honom till skyarna! USCH! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Jamen visst fan va det Erik Segerstedt som sjöng i denna låt 🙂

Fick bara en grej i huvudet när jag såg hans namn i Idol och kom att tänka på den här låten. Gick väl helt okej i "Heaven" idag men som juryn sa så va det lite trist, skulle ha höjt den ett tonsteg för att få pressa lite mer.

Visst fan är det så!

Jag är ju kanske onödigt partisk men tycker juryn är ute och cyklar med deras utlåtande om honom. Och hans "coverbandsmanér". hahaha 😆

Ring 099-41401 nu allihopa! 😄

Ja, jag håller honom och Jonas som favoriter.

Juryn är ju så färgad, Johan sjöng lika falskt som Enrique Iglesias och dom hyllade honom till skyarna! USCH! 😆

Denna låt tåls att bumpas 🙂

Faktum är att jag frågade Erik om denna låt i logen på Bygget i Åre där jag jobbade som ljudtekniker förra säsongen och han blev ganska överraskad när jag började nynna på den 😄

Så BUMP som sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...