Celsius Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 LÅTNAMN: Let's Celebrate ARTIST/GRUPP: Celsius GENRE: House? LÅTLÄNGD: 5.01 KOMPOSITÖR: Celsius PRODUCENT: Celsius EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 5 898 kb STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jahapp, premiärpostning av trudelutt. Lekt fram något som i mina öron låter lite dansvänligt. Ska på lite vocalsamplingar m.m och slutet fixas till (finns ingen ending alls just nu 😎 ) Under utveckling...så...
blouis Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 det var gött tycker jag! bra driv i arrangemanget, känns bra upplagt. lite nivåer och så som kanske skall filas på, men det e ju bara en skiss. ljudet låter lite väl mkt "preset" kanske, f a den varma paden i introt. men det går väl att skruva till antar jag. 😎
Celsius Posted August 9, 2005 Author Posted August 9, 2005 blouis: Tackar! 😎 Det mesta är presets, inte skruvat till något vidare ännu. Som sagt bara skiss så vi får se om jag jobbar vidare med den... 🙂
Mutto Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 jag är allergisk mot 303 så jag ska inte ens börja uttala mig om det. Låten känns lite oldschool kanske man kan säga. Inte särskilt catchig, men det behöver det heller inte vara. Men någon sorts mer uttalad melodi skulle inte skada, och ett byte av baston under en lite längre stund än en sextondel efterfrågas också. Sen är det ju mixen, men som sagt detta är en skiss. Då ska det inte låta radio heller. Kepp it up!
Celsius Posted August 9, 2005 Author Posted August 9, 2005 Mutto: Kan man bli allergisk mot 303:an alltså? 😉 Oldschool-feelingen är menad så det tackar jag för. Monoton? Javisst! Har lekt vidare lite å nu låter den ännu mer monoton 🙂 Hur snett låter mixen hos dig? Bra att veta då jag inte riktigt har kolla på hur min monitorer föder mig med ljud i min lilla sovrumshörna...
Pazo Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Tjo! Ljudbilden känns konstig tycker jag...eller så är de ljudvalen?hmm...lite mer åt ljudvalen hållet. Men bra gjord låt annars! Själv stör jag mig inte på monotonin så för mig skulle den kunna funka 😉
Recommended Posts