Jump to content
Annons

Hjälp! Audiophile USB.

Recommended Posts

Guest Hårboll
Posted

Hej

jag har lånat hem ett M-audio audiophile USB, men får det inte riktigt att fungera som det är tänkt. jag kör från datorns usb till ljudkortet och sen vanliga rca till stereon. Får otroligt låga ljudnivåer, och ljudet verkar förändras beroende på volymen. Får heller ingen signal från teleingången (ev. är den också för svag för att höras?) Kortet ger mig ingen möjlighet att justera volymen från datorn på något sätt.

Nya drivrutiner är installerade, och kortet är testa på olika datorer med samma problem. Frågan är om den usbsladden jag änvänder kan spela in. ljudkoretet är usb 1.1 men jag använder en usb 2.0 sladd. Detta borde inte spela någon skillnad tycker jag, sladden borde bara bakåtkompatibel, men jag är inte säker. Känns som om det är något knas med hårdvaran annars. Hjälp mottages!

David

Annons
Posted

gå in i M-Audios kontrollpanel och rätta till ljudnivåerna (tror man också kan välja mellan professional och consumer nivå). Kolla åxå inställningarna i kontrollpanelen->ljud och ljuduppspelning->volym och ställ in ordentligt där också. Se till att kanalerna inte är mjutade.

Guest Hårboll
Posted

Inställningarna i kontrollpanelen->ljud och ljuduppspelning->volym kommer jag inte åt, datorn säger bar anågot i stil med att mixermjukvara behöver installeras för att justera det. M-audios kontrollpanel? I kontrollpanelen så ahr jag en ikon för ljudkortet men det är inga volymkontroller, bara vilka ingågnar som ska gälla och inställningar för lantey ungefär, någon möjlighet att ändra till annan nivå typ professional finns inte heller. kan skicka en printscreen om du har lust/orkar.

kalluffsen@hotmail.com

David

• 3 years later...
Posted
Inställningarna i kontrollpanelen->ljud och ljuduppspelning->volym kommer jag inte åt, datorn säger bar anågot i stil med att mixermjukvara behöver installeras för att justera det. M-audios kontrollpanel? I kontrollpanelen så ahr jag en ikon för ljudkortet men det är inga volymkontroller, bara vilka ingågnar som ska gälla och inställningar för lantey ungefär, någon möjlighet att ändra till annan nivå typ professional finns inte heller. kan skicka en printscreen om du har lust/orkar.

kalluffsen@hotmail.com

David

Jag har exakt samma problem, får ingen volym från kortet - endast en mikrovolym som knappt är hörbar. I kontrollpanelen kan jag inte ändra volymen då den är låst ("grå-shadad"). Någon som vet vad detta kan bero på?