Jump to content
Annons

Gratis Refills här!


chrisB

Recommended Posts

Lägg in era Refill/rex tips här så håller vi reda på dem

Synthsite's D-50 Refill: Kul att få tag i D-50 ljuden igen, Synthsite har gjort ett bra jobb.

Dorumalaia's Refills: Doru's Refill samlingar är legendariska, finns en hel del smått och gott. (seg server!)

Olika Refills: Här

Twilight_Zound's tips: Refills och rexfiler hos Reason Station Massor av olika sorter av rexloopar samt en hel del Refills också.

Nattvaktarens tips: "Diskodiktator har ett skitbra rhythmbox-refill; typ alla ful- (och snygg-) trummaskiner samlade i ett enda paket." Bra tips, den kände jag inte till. Mera Simmons trummor åt folket!

Royen's tips: Peff's sajt: "Tryck på "Reason" i menyn och scrolla ner för multisamplat Rhodespiano, Stradivarius violin och en massa annat godis." En annan legedarisk Reasonpersonlighet, Peff har alltid smått och gott åt oss Reasonanvändare.

Dbd's tips för SID: Här är Propphuvuderna's Refills sida. Mycket att hitta här.

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Här är ett oumbärligt refill jag satt ihop speciellt för forumets medlemmar:

The Fisher-Price Telephone Refill

fisher-price-sm.jpg

STORLEK: 645 kB

HÄMTAS: Här!

SAMPLE, 37.2 kB: mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det måste ju finnas mer än det här!! 😉

Fridhs refill var ju välkommet, men vart finns alla stora gratis refills?

Allt jag hittar gör jag genom ReasonStation som linkar till istort sett allt, e det inte så?

Men i jämförelse med hur mycket acidloops/samples det finns där

ute tycker man att det även borde finnas en ljungel med refills!

Är alla verkligen så hurtiga att dom jämt gör sin egna samplingar 😠

Redigerat av Wiseman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
maxmaxmax (oregistrerad)
dumb dan.... kan inte hitta din polares punkish trummor.... mycket sugen dock 🙂

Verkar som att jag tagit bort den från sidan. Kan du lägga ut den, Daniel?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
finns fortfarande inget som slår "Peff´s" gratis trummrefill

Peff 015_ugenekit, av John Herndon.

Tack för tipset! Hoppas det låter Chicago om dom. Jobbar på en idé med slackigt synkoperad bastrumma! 😱

Edit: Alltså inte som bandet utan som musikscenen som verkat där sedan slutet av 80-talet.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej,

Gratis refills

övar mig på nn-xt och har börjat på ett ljudbibliotek med gratis refills. Där skall jag samla multisamplingar av olika kvalite. sunkiga blåsinstrument och halvstämd folkmusikfiol, någorlunda proffsiga samplingar kommer också dyka upp. Gemensamt är de alla ganska levande, organiska så att säga, inte alltid brusfria, en del är "inte lika multisamplade" som andra. Fiolen spelar upp staccato vid löst anslag och långa toner vid hårdare. Testa dem och hör av er om de kan vara till nytta. länk nedan...

MVH Erans

www.madamecryptica.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Kul! Slängt upp den på combinatorhq.com?

Lyssnade på demolåten nu, låter schysst. Ska bli spännande att sätta tänderna i.

Tackar!

Kommer inte att lägga upp den på combinatorhq.com, vill ha lite koll på antal nerladdningar etc. Däremot vill propellerheads länka från sin refill-sida 😉 Sitter med kontraktet i handen just nu.

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar mig friheten att posta länk här också:

Maximes punky drums

Detta är Max trumset som han bytte till sig av en punkare mot en back öl.

Det låter därefter. 🥰

Nu börjar det bli dags för någon (antagligen Dumb Dan då) att slänga ut de här trummorna igen... det börjar ju snackas om en Punk-festival... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
maxmaxmax (oregistrerad)

Ifall någon med msn har tid över så PMa mig. Skulle behöva hjälp med att mixtra ihop ett refill.

EDIT: ah, ni kanske undrar. Sång är det. Blandade ord i stämmor och svep och doo-wap och om jag pallar, sjunga hela klaviaturen med "love". För det vore kul att ha. Äsch, det sista var ett skämt. Men om någon är sugen med att hjälpa till med ett gratisrefill, säg till.

EDIT2: Hjälpen dök upp. Sådär, håll i hateten och vänta.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Sådär. Det blev tre små lass med samplingar:

1. "Love" över hela klaviaturet.

2. Pads som säger Ooooaaahh

3. Väl valda ord med stämmor med grundton på den tangenten man trycker. Orden är: I love to do it to walk in the warm mad night singing drunk the feel the very look of light at midnight yes

Pluffo satte ihop grejjerna. Så credit till honom. Mornel var peppet i utvecklingsfasen. Ja, använd hur ni vill ifall det finns någon användning. Är väl mer ett konstprojekt, kanske. Eller en låt i sig. Eller jaja.

www.pink-lagoon.com/Refill_to_the_max.rfl

En liten bit om hur det låter - kyrkoreverbet är inte med i samplingarna. De är totta. Torra.

https://www.studio.se/index.php?act=Attac...=post&id=429663

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
General Midi Modul Prof. Platin. Refill: http://www.maustaste-soundwelt.de/html/refill.html

För den som behöver en gratis GM-bank. 387 MB RAR-fil, så den tar en bra stund att ladda hem.

Är det jag som är knäpp? Jag lyckas inte hitta någon downloadlänk för den här filen. Jag har härjat runt på den tyska sidan tio minuter nu, och registrerat mig och levt rövare, men jag kan ändå inte hitta något 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Har lagt upp ett sjukt dåligt samplat demo-refill av ett kommande projekt: GayBoy.

Jag har investerat i ett gäng gameboy, backupkasetter och den utsökta musiktrackern LSDJ, så jag tänkte sampla lite gameboy beeps och göra ett refill.

Detta kommer dock ske när jag har fått mitt nya ljudkort då det här är gjort med en taskig claes ohlsson sladd och macbookens interna ljudkort. Dock går det lätt att göra små breakdowns med bleeps och noises snabbt med detta refillet.

http://anothersoundscape.tk

http://soundscape.escariot.net/GayBoy.rfl

Enjoy!

Redigerat av Anso
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...