Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Ni som har hört några låtar med deftones fattar direkt vad jag menar.

Ni andra får försöka förstå, eller springa ner till nån skivbutik och köpa en skiva (eller nåt.....)

Undrar bara hur man gör för att få till rösten som dom gör, så att det låter brett och som att dom dubbar med nån ambient synt eller nåt. Hjälp med bättre förklaring skulle vara schysst.

T.ex här:

http://music.yahoo.com/ar-312588-videos--Deftones

På låten change hörs det lite, fast där är det en annan sýnthgrejs också.

På låten passenger hörs det tydligare.

Men iaf...tacksam för hjälp.

Var kanske lite otydlig. Vill alltså veta hur man får rösten att låta som deftones....ungefär.

Edited by johlin
Annons
Posted

Skicka sången genom en förstärkare eller en förstärkarplugin, exempelvis Wasp, Amplitube eller Guitar Rig.

/Majken

• 4 weeks later...
Posted
Ni som har hört några låtar med deftones fattar direkt vad jag menar.

Ni andra får försöka förstå, eller springa ner till nån skivbutik och köpa en skiva (eller nåt.....)

Undrar bara hur man gör för att få till rösten som dom gör, så att det låter brett och som att dom dubbar med nån ambient synt eller nåt. Hjälp med bättre förklaring skulle vara schysst.

T.ex här:

http://music.yahoo.com/ar-312588-videos--Deftones

På låten change hörs det lite, fast där är det en annan sýnthgrejs också.

På låten passenger hörs det tydligare.

Men iaf...tacksam för hjälp.

Var kanske lite otydlig. Vill alltså veta hur man får rösten att låta som deftones....ungefär.

Utan att ha lyssnat på deftones (så jag har inte hört dina exempel på vad du menar) så tror jag att du menar en vocoder.