Jump to content
Annons

Vad använder DU för ljudkort?


Tokas

Recommended Posts

Annons

just nu sitter jag med ett Edirol PCR-1 som enligt mig funkar kanon. nackdel är då att jag lyckades sälja av mitt mixerbord efter senaste giget. rca kontakter är det enda som finns nämligen. fördelen om man använder laptop är att den drivs av usb:n. fick till och med en kompis att köpa den rena midivarienten av klavvet.

däremot om jag lyckas sälja mitt ena trumset skall det handlas ny bärbar samt ett traveler. grunnar fortfarande på vilket daw. men det är en annan sak...

pcr1_diagonal.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Fireface800 och den är helt grym. -Världens bästa firewireljudkort. alla kategorier.

Jag hade ett Fireface innan jag bytte till detta.

MIO_2882DSP.jpg

Bättre preamps än Fireface och framförallt bättre omvandlare. DSP är en bonus också. Mycket kompetent interface.

Motu Traveller har "lånat" en del från Metric Halo som ni ser. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Fireface800 och den är helt grym. -Världens bästa firewireljudkort. alla kategorier.

Jag hade ett Fireface innan jag bytte till detta.

MIO_2882DSP.jpg

Bättre preamps än Fireface och framförallt bättre omvandlare. DSP är en bonus också. Mycket kompetent interface.

Motu Traveller har "lånat" en del från Metric Halo som ni ser. 😎

Som vaddå tillexempel? 😆 ser ingen direkt likhet med den där bilden som grund :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Traveller är mer lik Metric Halo ULN2 än 2882'an:

ULN2DSP_full.jpg

Men idén med "zero footprint" dvs ungefär lika stor som ytan på en powerbook anammade MHlabs för fyra-fem år sedan med 2882 och visst finns det formmässiga likheter med Traveller även här. Men likheten med ULN2 är mer slående som sagt.

Innan vi valde 2882 till jobbet så hade vi också Motu HD192 som alternativ, men vi valde 2882 pga omvandlarna faktiskt.

Redigerat av Logichead
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ett internt creative sb live som funkar bra när det spelar upp men man få akta sig för den grymt mycket brusandr microfon ingången 🙂.

Mycket bra om man håller på med deejaying och sånd då det har väldigt bra ljud.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Creative Audigy Platinum.

Ja, skratta på ni bara, ska inte klaga för mkt. Klarar sig bra för elektronisk musik hittills... fixade t.o.m. första släppet med detta. Inte så högprioriterat att skaffa nytt än, men så snart budgeten ökar med tillräcklig mängd så får det bli nåt lite glassigare förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja lika förvirrad som vem som helst.Skaffade en bärbar HP Pavilion i förgår; 3,2 Ghz, 1g ram. Tänkt att jagskule kunna bli mobil och t.ex spela in sång i badrummet eller whatever. Just nu har jag dock AC97 Codec och Asio for All; -Latency 10 ms. Antagligen OK om man inte behöver få något analogt in eller ut ur datorn. Fast det vill jag ju.

Jaja det är trevliga problem att lösa.

😱😆

Link to comment
Dela på andra sajter

skold79 (oregistrerad)

Rolls-Roycen Hammerfall HDSP 9652 med 24 In/out

Går som en kung. gör mycket live inspelningar åt band på gigg ställen.

Fungerar klockrent /ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett Motu 828mkII ok är inte speciellt nöjd.

Tappar kontakt med datorn i mellan åt, och varje gång man ska spela in, lyssna å musik måste man starta om datorn om ljudkortet har varit avstängt. =skit!!!!!

Sen vet jag inte hur bra optimerad min dator är. 😆

Mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har ett ESI ESP-1010

http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=54&page=1

Är väl nöjd med det mesta, att det är 10in / 10ut var det viktigaste. Juste låg latency. Men jag har haft problem att få Cubase att snurra utan en massa störningar. Tror att det är ett problem med cash till hårddisk. Men man vet ju aldrig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis köpt ett E-MU 1820

Har hunnit använda det ett tag nu och måste säga att jag tycker det är riktigt bra. Får man bara ording på den digitala patchmixern, så funkar det alldeles utmärkt. Fick ju bra recentioner i senaste nummret också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett Motu 828mkII ok är inte speciellt nöjd.

Tappar kontakt med datorn i mellan åt, och varje gång man ska spela in, lyssna å musik måste man starta om datorn om ljudkortet har varit avstängt. =skit!!!!!

Sen vet jag inte hur bra optimerad min dator är. 😉

Mvh Erik

Det kan vara SP2 som strular till det för dig.

Mitt gjorde likadant tills jag avinstallerade SP2.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag har också länge kört med ljudkort men tyckte allting kändes så segt så nu hårdkopplar jag signalerna direkt till hårddisken...."

Precis köpt ett e-mu 1820 och är hittills nöjd.. men vad betyder citatet?

Om jag får gissa betyder citatet ungefär "Karo mio! Någon med mig skämta aprilo!".

Antingen det, eller så har han/hon inte riktigt förstått skillnaden mellan en hårddisk och en burk innehållandes bl a en CPU, ett moderkort, lite RAM-minne, en hårddisk och ett internt ljudkort.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...