Jump to content
Annons

Vad använder DU för ljudkort?


Tokas

Recommended Posts

Annons

Hade tänkt mig ett Mackie Blackjack till min ipad, men då ingen butik hade den på hyllan köpte jag ett Apogee One istället.

Apogee One kräver camera connection kit och strömförsörjd USB-hub för att funka med Ipad. Har man ett USB keyboard så kan man med vissa appar spela in midi och ljud samtidigt via hubben.

Man måste också ha Garageband appen då den har den switch som krävs för att byta mellan Apogee'ns ingångar. Sedan kan man byta app med denna inställning.

Visserligen är det bara mono, men på en mac lär man kunna använda mer än en Apogee för fler ingångar. Har ingen mac dock.

Har även ett Yamaha midi-ipad interface.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Metric Halo Uln2 2d sedan 2 år tillbaka ..väldigt nöjd! Känner mig dock mer sugen på UAD´s dsp lösningar än MH´s egna.

Är Metric ett ljudkort?

Kör själv UAD:s Satellite (firewire) - funkar klockrent! UAD.s grejor rekommenderas.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Jajemän. Och det är litet och smidigt att ta med också.

Kul! Har du några favoritpluggar att tipsa om, bland UAD´s?

1176:an är jävligt bra, Pulteq EQ:n är grym (lite annorlunda att ratta, men låter såå analogt), Teltronix LA-2 A är jättebra.

Precision-serien är fantastisk på mastern (eller på bussar), jag har Precision Limitern och

Precision Multiband, samt Precision Buss Compressor (Mix-serien).

Har testat (men inte köpt ännu) EMT 140 Plate Reverb. Den är stygg.

Och Realverb och Dreamverb funkar bra oxå.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

1176:an är jävligt bra, Pulteq EQ:n är grym (lite annorlunda att ratta, men låter såå analogt), Teltronix LA-2 A är jättebra.

Precision-serien är fantastisk på mastern (eller på bussar), jag har Precision Limitern och

Precision Multiband, samt Precision Buss Compressor (Mix-serien).

Har testat (men inte köpt ännu) EMT 140 Plate Reverb. Den är stygg.

Och Realverb och Dreamverb funkar bra oxå.

Grymt! Bra, med tanke på omfånget av plugins så är det guld att få nån sorts fingervisning.

Minns att jag hört att UAD med visst mellanrum kör drive´s där de rabatterar vissa paket rätt så rejält.

Följer Teltronix Compressorn & Pultec Eq´n med från start med det Satellite-kortet du har?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Grymt! Bra, med tanke på omfånget av plugins så är det guld att få nån sorts fingervisning.

Minns att jag hört att UAD med visst mellanrum kör drive´s där de rabatterar vissa paket rätt så rejält.

Följer Teltronix Compressorn & Pultec Eq´n med från start med det Satellite-kortet du har?

Nä, de får man köpa extra. Har för mig att jag fick nån rabatt på Teltronixen - man får lite "rabatt-

kuponger" från UAD ibland när man har reggat sitt kort. Bra!

Det bästa är ju att pluggarna följer med dej och inte kortet, och funkar på alla dina kort. Bytte in mitt UAD-1 och fick ca 1200,- rabatt när jag köpte Satelliten.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur nöjd är nöjd? Jag har liknande (nåja) setup som dig, men siktar på att införskaffa ett RME UCX i det närmaste. Har bra erfarenhet av Roland sedan innan. Hur lågt kommer du på roundtrip latency t ex?

8,4 är det lägsta men det varierar. Sonar tappar inställningarna lite då och då.

Auto-sensfunktionen är genial.

Pre-ampsen ÄR brusfria.

Väldigt nöjd. Jag tror att det är jag som inte utnyttjar maskinen optimalt än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...