Guest Yohill Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 * LÅTNAMN: Cold * ARTIST/GRUPP: Gin Rover * GENRE: Rock * LÅTLÄNGD: 3.09 * KOMPOSITÖR: Gin Rover * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 2.9Mb * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: HÄR Andra låten jag gör Galrup på... Vad tycker ni?
Guest Yohill Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 Okej kom igen nu! Lite kritik kan man väl få...
The Edge Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 (edited) Jovisst funkar detta.... Gitarrspelet, sångrösten och låten i sig är riktigt bra enligt mig. Jag är däremot inte riktigt vän med trumljudet. Känns lite platt eller vad man ska säga. Kanske kan vara mer reverb i hela låten och kanske ett ställe som tempot sjunker...Funkar i och för sig med fullt ös hela tiden Betyg: Väldigt bra, skulle varit nöjd om jag hade fått ihop detta Edited July 30, 2005 by The Edge
Guest Yohill Posted July 31, 2005 Posted July 31, 2005 ska testa dra på lite mer reverb! trumorna är iofs inspelade i ett ganska stort rum. bla då ett steropar band mickar som rum.
Guest gladamatör Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 🙂 lite väl likt " jumping jack flash med Rolling Stones " men det är j-t bra !!! 🙂
The Edge Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 🙂 lite väl likt " jumping jack flash med Rolling Stones " men det är j-t bra !!! 🙂 Själv tycker jag inte det är helt olikt KISS
pwayne Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Kul sjuttitalssound 😮 kanske lite tunt som en del sagt men överdriv inte med för mkt mer reverb, då försvinner det tidstypiska, prova lite vackert. Kanske lite mer botten i trummorna. Soundet är lite platt. 😛 Annars tight och svängigt med bra sång och gitarr! 😮
Egghuvud Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 Jo det låter faktiskt inte så dumt. Mina främsta reservationer är nog mot sångljudet. Dubblat för mer ös eller? Ändå blir det tunt. Ingen botten och det hörs lite för mycket att ni har dubblat, det är lite för otjat ibland och blir mer irriterande än fräckt. Jag gillar förvisso låten, men det är något sopm saknas för att den skall kännas klockren. Undrar om det inte saknas lite pondus i själva framförandet. Lite kaxigare kanske? 😱
Recommended Posts