Jump to content
Annons

Studiofestival - Del 1 - Klassiskt stycke


Carl_B

Recommended Posts

Annons
  • Svar 135
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag vill vara med,har inte så många insrtumenter men ska försöka ändå eller så får jag väl hyra in Göteborgs Symfoniorkester 😳

Zando 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

2.gif

är det tillåtet att använda loopar ?

musik05.gif

bellyemoticon.gif

trink38.gif

Beror på vad det är för loopar... hett tips: använd inga tb-303 loopar.. .det är inte tillåtet...

men en loop med tja.. vad vet jag.. fågelkvitter? är väl tillåtet antar jag.. så länge dom är samplade o inte framskruvade av en synth.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen synt, inspelade ljud av äkta instrument

upphackat till loop.

Tja... borde väl vara ok... sålänge det inte är moderna instrument...

Ni får själva bestämma lite vart ni tycker gränsen går... men märker jag att de kommer in en låt med 303-riff o en japansk-skolflicke-sång o distade trummor så kommer jag antagligen inte att godkänna den... om ni undrar varför så bör ni kanske inte ställa upp i denna lilla tävling...

Synd att det inte e fler som har anmält sej... 😳

Kolla på det första inlägget om ni inte har gjort det.. har uppdaterat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anmäler mig självklart!!! 😉 Kanske till och med har nånting liggande att använda...hehe...

Men hur är det med eventuella effekter? Ska man endast få använda reverb/eko eller tillåts någonting annat? Det känns väldigt konstigt att inte använda ett enda filter eller kompressor... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anmäler mig självklart!!! 😉Kanske till och med har nånting liggande att använda...hehe...

Men hur är det med eventuella effekter? Ska man endast få använda reverb/eko eller tillåts någonting annat? Det känns väldigt konstigt att inte använda ett enda filter eller kompressor... 🙂

Du kan inte använda nåt gammalt... måste vara nytt..

självklart får du använda vilka effekter du vill... men ja skulle nog inte rekommendera flanger eller phaser på pianot... :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer man inte kunna ladda hem och lyssna på bidragen förrän den 16:e Maj?

Kan ingen moderator nita den här tråden så vi får upp intresset?

16e maj ja... fast kanske blir kortare deadline?

testa o PMa nån moderator.. ja messade Mats_S... fast ja vågade inte fråga de 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Man bör ha sitt bidrag klart till 11 april alltså? Helt okej, men sen kanske vi inte behöver en hel månad. Korta till 2-3 veckor max!

Hehe... nej tävlingen börjar 11 april dumsnut! 🙂 Nu är det bara förberedelser... den slutar 16e maj... men tycker du att det är för länge? 2e maj kanske räcker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar detta egentligen?

11 April: Vi börjar göra våra bidrag.

2 Maj: Allt är klart och man får rösta?

😠

Känns lite avit...

Kan man inte bara sätta ett slutdatum: Nu är vi klara. Sen kan omröstningen börja. När skall denna annars ligga? Tävlingen håller ju i så fall på i mer än två månader? Känns lite konstigt... (och risk för att folk tappar intresset).

Jag skulle ju börja pula lite med låtar redan nu, men jag får inte? eller hur funkar det egentligen... 😏

....

(Om inlägget är förvirrat så beror det på att jag är sjuk.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar detta egentligen?

11 April: Vi börjar göra våra bidrag.

2 Maj: Allt är klart och man får rösta?

😠

Känns lite avit...

Kan man inte bara sätta ett slutdatum: Nu är vi klara. Sen kan omröstningen börja. När skall denna annars ligga? Tävlingen håller ju i så fall på i mer än två månader? Känns lite konstigt... (och risk för att folk tappar intresset).

Jag skulle ju börja pula lite med låtar redan nu, men jag får inte? eller hur funkar det egentligen... 😏

....

(Om inlägget är förvirrat så beror det på att jag är sjuk.)

Hmm... du har en poäng i de du säger.. men de hela började egentligen som en intresseanmälan... de e så jävla svårt o få ut information här...

Vi gör så här då... (detta lär gå åt skogen nu men vafan.. första tävlingen ska bli snurrig... de e lag på de 😲 )

NU BÖRJAR TÄVLINGEN

den håller på tills 25 april därefter är det röstning!

hade vart schysst om alla hade hjälpts åt att informera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött!

Klart att den första tävlingen skall lida av barnsjukdomar, annars finns det ju inget att ta lärdom av till nästa! 😏

Då återstår bara den sista frågan. När är slutet på röstningen? Dvs, hur länge håller den på?

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött!

Klart att den första tävlingen skall lida av barnsjukdomar, annars finns det ju inget att ta lärdom av till nästa! 😏

Då återstår bara den sista frågan. När är slutet på röstningen? Dvs, hur länge håller den på?

😠

Röstningen börjar runt den 25 april och håller på 2 veckor..

Link to comment
Dela på andra sajter

Schyrre!

Det bästa hade kanske varit att radera hela denna tråd och göra en enda ny sida som beskriver detta!? 😏

Egentligen är det nu Calle Bs första och sista inlägg som är nödigt för att förstå vad det handlar om och hur...eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...