Jump to content
Annons

Ja jävlar, Addic sjunger! Pinsamt!


Duger?  

72 röster

  1. 1. Duger?

    • Ja
      51
    • Nej
      9


Recommended Posts

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

😄

"Turned to the dark side you have."

yoda.jpg

Välskriven låt, överraskande bra sång..... men jag hatar hela grejen.

Nu skall jag gå och träna ninja. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

"Turned to the dark side you have."

yoda.jpg

Välskriven låt, överraskande bra sång..... men jag hatar hela grejen.

Nu skall jag gå och träna ninja. 😉

Haha, visste redan innan att du skulle avsky detta 😄

Men jag har en pinne i de flesta brasor, =). Man lär sig mycket på det. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sjunger bra fifann!! Misstänker att det bara är självförtroendet som viker. Det har man själv brottats med.

Det är som man säger nere i Skåne, "Di ei itt jäivla möög". Det är ett all around uttryck som kan klämmas in i nästan alla kommentarer och sammanhang. Betyder ungefär "det är inte alls roligt", eller "vilket skitgöra" alt. vilket jävla skit".

There you go bro!

Link to comment
Dela på andra sajter

😮

"Turned to the dark side you have."

Välskriven låt, överraskande bra sång..... men jag hatar hela grejen.

Nu skall jag gå och träna ninja. 😆

Hahaha! Så jädrans skön kommentar! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att du sjunger rätt ok Kenny, men du behöver kanske ... slipa lite mer på rösten. Däremot så har du en litte mer mainstream röst än vad vissa andra har. *host* Du är nog den enda på studio forum som hört mig sjunga... Ok skulle kanske vara Oski då... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har full respekt för att du vill utforska olika områden. Det är bara bra.

Desvärre är dethär ren smörja i mina öron.

Men det är bra genomförd smörja. Gitarrerna är snygga och välspelade som vanligt, och jag tycker verkligen inte du ska skämmas för din sång. Du har en bra grundröst ju, behövs bara mer träning. Det är lite väl surt ibland och du kunde nog hålla ut vissa toner lite längre. Men det fixar du ju genom att själv sjunga på alla dina låtar i framtiden 🙂

Kanske skulle önska lite mer botten i bryggan. Men hm, ja. Jag har inte mycket till övers för låten så egentligen bryr jag mig inte.

Extrapoäng för att du vågar lägga ut den här 🙂 (inte för att jag förstår varför du skulle oroa dig för det, men jag vet hur det är)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalas! 😲

Skitbra refräng.

Fortsätt sjunga. Det här behöver du inte skämmas för, tvärt om!

"Vråla" nån timme om dan i en vecka så skall du se att det händer grejjer. Stämmbanden behöver som alla andra muskler träning.

Som du skriver är detta den roligaste postningen och jag tror att det beror på just sången. Det är det mest utlämnande, personliga "instrumentet" och därför blir positiv kritik grymt stärkande...för att inte tala om hur det känns på scen.

Så; dags att börja sjunga på allvar. Slut med beroendet av andra sångare för att uttrycka sig. Friheten ökar!!

Så kom igen det är bara att bränna på. Att vilja och att våga är grunden sedan kommer resten, du har det på gång! 😄😄😄

Och nu har du testat en massa genrer instrumentellt. Dags att hitta din egen fåra, ditt eget uttryck. Sången kanske blir din ledstjärna, din väg dit?

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har en pinne i de flesta brasor, =). Man lär sig mycket på det. =)

Hmm.. Inser du hur fel det där kan tolkas?!?

Att det är lärorikt tvivlar jag inte på....men jag hoppas du använder regnrock. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har en pinne i de flesta brasor, =). Man lär sig mycket på det. =)

Hmm.. Inser du hur fel det där kan tolkas?!?

Att det är lärorikt tvivlar jag inte på....men jag hoppas du använder regnrock. :rolleyes:

Haha... jo, toppluva är nog bra om man pinnar runt i en massa brasor. 🙂

Ok, nu har jag lyssnat igen och med mindre lyriska öron. Jag är fortfarande impad, men ska jag hitta något i din röst att klaga på så är det att du har svårt för att hålla längre toner. Man märker det speciellt vid 01:04-05 när du sjunger "she makes may dayyyyyyyyyyy"... där blir det ett uns falsk. Även sekunderna innan vid 00:58-59. Men det där kan man öva upp! 🙂

Sen har du lustigt uttal på "care".. och ordvalet "glad" passar inte klockrent in i "she found a reason to keep me cryin' and I hope she's glad". Det är inte grammatiskt fel, men det låter inte heller "native". Happy hade funkat bättre.

Bagateller, men var ju tvunget att ge dig NÅGON konstruktiv kritik. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

dags att plocka upp denna tråden igen!! 😆

...shit alltså Ken.. hade inte hört denna låten innan... Den är ju så ruskigt bra..!!

Sitter å lyssnar på den om å om igen ju... speciellt refrängen!! .. eller speciellt ALLT!! schysst arr, goa gitarrer, mums!

...skaffa en egen hemsida så man kan lyssna på dina låtar när som helst!! :rolleyes:

Min studio står till ditt förfogande om du är sugen på samarbete??

/Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Lite konstigt och avhugget slut. GRYMT sköna gitarren på versen. Tror dock att låten skulle bli ännu bättre med en något omarbetat text.. lite för basic på nåt sätt.. Speciellt refrängen. Låten förtjänar bättre! Som jag sagt tidigare så gillar jag rösten och tycker att du ska dricka mer öl och sjunga mer! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt är jag senast. 😄

Sång: Du har jättebra råmaterial och det är det viktigaste när man ska lära sig sjunga. Allt annat kan man öva upp. Jag blev mycket överaskad av att höra att din röst är så bra som den är.

Småsaker.

Akta dig för att låta rösten bli lite nasal, på she makes me belive she's working out? tror jag. 🙂 så blir rösten lätt nasal på belive och working...

Som någon annan sa så har du en ganska mainstream, jag vågar påstå att det låter så för att du använder den så. Håll dig i låga register och framför allt använd magstödet och ta i mer, man kan nyansera med halsen medan man tar i med magen. Fattar du vad jag menar? 🙂

Du är definitivt mer en barytone än en tenor. Inte för att det låter illa på de högre tonerna alls. Utan bara för att det kan låta såååååååå mycket grymmare i de lägre registrena. (registrena???)

/Lina

Som ger 4 av 5 poäng, enbart för att jag inte gillar musikstilen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad fan, håll inte på och sanda sådär som du gör i rubriken 😳 Det här duger ju bra! Snygga gitarrer och du har en kommersiell röst. Jag bryr mig i alla fall inte att det är en smula surt här och var. Eftersom du har bra timing och en smidig frasering så håller det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, cred av mig för att du lyckas hålla tråden vid liv ett halvår nästan! 😳

Fast jag är inte speciellt imponerad av din insats på sång i den här låten (förlåt). För det första så sjunger du inte ut men det kanske har med att du är osäker. Men ett stort problem med många sångare/sångerskor är inte själva rösten utan tajming, frasering och uttal vilket jag inte tycker du klarar alls speciellt bra. Det låter lite som ett barn försöker ge sig ut på lite främmande vatten 😏 . Det första man lyssnar på i en låt är ju faktiskt sången......

Men detta är givetvis något du kan lära dig, så jag vill inte säga åt dig att du ska sluta sjunga.

//Fredster

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är inget du behöves skämmas för addic. Låter prima ju!

BRa låt som fan. FET reffe, dock har jag en stilla undran varför du har ett slött hihatkomp i refrängen!?

Testa mangla cymbal eller en skramlig ride. Skulle ge MYCKET mer driv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sjunger bra Addic, det här är bra radiomaterial.

Dina produktioner framförallt Gitarr och trummor låter alltid bra!!

Försök när du sjunger nästa gång- eller träna på att använda magen då får du mer tryck vilket skulle förbättra - och var aldrig rädd för att testa saker ta i allt du kan så märker du var gränsen går, var inte rädd för att gå över den låt det spricka det är då blir du bättre!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första post på forumet...

Har sniffat runt lite på forumet ett par veckor och bla hört några av dina andra låtar, och jag måste säga att det är väldigt starkt gjort med tanke på att du inte "är" sångare. Jag tycker du klarar det med bravur! Jag menar, om Håkan Hellström och muppen i Broder Daniel anses vara duktiga sångare så är du fantastisk i jämförense! :rolleyes:

Jag har själv sjungit i några olika band, mest Metal, i de de flesta av mina 28 år och släppt skivor och turnérat samt spelat in demoakter och några större... och jag har stött på fan så mycket sämre sångare än dig som faktist får betalt för att sjunga!

BRA GJORT!

Redigerat av isotone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...