Jump to content
Annons

Ja jävlar, Addic sjunger! Pinsamt!


Duger?  

72 röster

  1. 1. Duger?

    • Ja
      51
    • Nej
      9


Recommended Posts

Helbra Addic! Klar hitpotetial i den låten; både bra vers (snygga gitarrfigurer) o refräng. Tycker sången är alldeles utmärkt. Enda gången det svajar lite är i en av refrängtonerna (0:49, 0:59, 1:46 och 1:54) men det är så lite så det knappt märks. Keep it up! Fortsätt sjunga för i helvete!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jäkla gôtt sound.. Gillar delayen du använder.. Trummorna är klockrena som vanligt. Shure SM57 är faktiskt en av mina favoritmickar.. Kan man bara använda den rätt så värmer den sångljud på ett soft sätt... Och du verkar ju veta hur du ska använda din SM57 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt bra. Jag har ju sagt till dig att du sjunger bra, kom inte här och klaga! Mer sång Kenny! Denna sparas, när den kommer ut på skiva så har jag den redan lagligt nedladdad! 😏

Fasen kenny, du gör mig avundsjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt bra. Jag har ju sagt till dig att du sjunger bra, kom inte här och klaga! Mer sång Kenny! Denna sparas, när den kommer ut på skiva så har jag den redan lagligt nedladdad! 😏

Fasen kenny, du gör mig avundsjuk.

Jag blir bara mer och mer förbannad på den där pojken.

Att han bara har mage att spotta ur sig sånt här hela tiden. 😄

Seriöst, jag ser inte varför denna INTE skulle gå på radio (ja, kanske i kortaste laget just nu dock, men... skiss som du sa)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt addic!!!!

Som de andra sagt; Sjunga kan du. Håller med The Mr att det låter lite Svenskt men det är ju bara en övningssak.

Instämmer! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Versen är bra... men refrängen är klockren. Bara lite i dubben på sången i refrängen som låter lite väl osyncat. Du låter inte alls som jag hade trott! 😏

Klart hitpotential, den ska bara vara 30 sek längre(extra ref i slutet), kanske äkta trummor hade gjort denna låt bra. Du har ju potential till att göra låten rättvisa med din egen stämma. Bara du lägger ner lite mer tid på vissa ställen då det låter lite svengelska och så. Men detta är riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt min typ av musik men gillar låten och tycker produktionen nästan låter för producerad. (Avundsjuk? Nä för fan 😉 )

Sången är aningen svengelsk som tidigare sagts och lite falsk på ngt enstaka ställe men den lilla falskheten tycker jag gör låten mer levande.

Så sluta leta efter andra som ska sjunga, åtminstone till denna typ av låtar. Vad gäller dina metalligare prylar har jag ingen aning om hur du låter men är sugen på att höra dig growla också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt ljud som vanligt... Reason trummor eller? :-) Helt ok sång, mår bra av att du dubbar den lite här och där.

Det är Reason Drumkits jag änvänder. En klockren ljudbank enligt mitt tycke! 🙂

Word!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Bråkstake - beige att baissa dig själv när du fixar det här j-t bra. 🙂 Jag har inget att tillföra angående sången, för andra har sagt det som behöver sägas. Förutom att det är en bra låt, med ett jävligt bra gitarr-riff och ett snyggt sound som du har fått ihop bra, så är det enda jag kan anföra som kritik att jag tycker att det blir något grötigt/rörigt i ljudbilden när du drar på med stråkar också. Det blir lilte för mycket. Sedan skulle jag gärna ha ett slut som syr ihop det hela för att det skall bli en radioplåga.

Summa summarum - bra jobbat.

Edit: Vid lyssning 2: Skippa stråket helt och kör på med distgitarrmattorna i stället!

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Den som röstade nej kan motivera tycker jag! Vad borde jag förbättra? Vill ha kritik!

Det är ju i grund och botten en smaksak men jag tycker att det är för slipat och genomtänkt. Nästan matematisk musik om du fattar det dumma utrycket. Lite mer smuts, fel eller spontanitet skulle inte skada. De distade gitarrerna är ju så välslipade, välljudande och radiovänliga att dom faktiskt inte riktigt tillför den extra energi som distade gitarrer ofta är menade att göra.

Vad gäller din sånginsats så är den genuin, bra stämmor och du verkar hyffsat tonsäker. Doch är uttalet kanske lite sådär på vissa ställen och den känns lite intetsägande i mina öron men som sagt det är en smaksak och de flesta andra verkar ju gilla den. Inget som inte kan förbättras iaf.

Pallra dig över och såga min senaste produktion nu! 🙂

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Den som röstade nej kan motivera tycker jag! Vad borde jag förbättra? Vill ha kritik!

Det är ju i grund och botten en smaksak men jag tycker att det är för slipat och genomtänkt. Nästan matematisk musik om du fattar det dumma utrycket. Lite mer smuts, fel eller spontanitet skulle inte skada. De distade gitarrerna är ju så välslipade, välljudande och radiovänliga att dom faktiskt inte riktigt tillför den extra energi som distade gitarrer ofta är menade att göra.

Phobos, jag tror du har missat en grej här. Radiomusik SKA vara såhär...

Mainstream you know 🙂

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som röstade nej kan motivera tycker jag! Vad borde jag förbättra? Vill ha kritik!

Det är ju i grund och botten en smaksak men jag tycker att det är för slipat och genomtänkt. Nästan matematisk musik om du fattar det dumma utrycket. Lite mer smuts, fel eller spontanitet skulle inte skada. De distade gitarrerna är ju så välslipade, välljudande och radiovänliga att dom faktiskt inte riktigt tillför den extra energi som distade gitarrer ofta är menade att göra.

Phobos, jag tror du har missat en grej här. Radiomusik SKA vara såhär...

Mainstream you know 🙂

.Viktor

Fast den mesta av radiomusiken (iaf det som slår rejält) har nånting som utmärker dom, pos. eller neg.

Men det jag menade framförallt var att med en så snäll och slipad distad gitarr så blir det inte så värst dynamiskt i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, vilket rövslickeri det är här på forumet :rolleyes: i like it 😠

Som många redan har nämnt: schysst för att vara oskolad sångare, men visst finns det jobb. förutom filande på sångteknik, går det inte att få mer botten med lite mixtrande? Sången kommer fram väldigt bra, men det känns för skiktigt (inte skitigt 🙂 skiktigt)...

Bra jobbat after all 😳 Jag klarar det inte bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...