Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Som default (tack o lov) så ändras ju färgen på Audio spår & regionerna när man spelar in. Det gör ju hela editfönstret lite mer lättöverskådligt. Att sen färgerna verkar slumpas lite hur som helst gör ju inget direkt, även om det hade vare trevligt att kunna märka upp regioner liksom man kan märka parter i cubase med valfri färg.

Midispår däremot; I mitt PT 6.4 på Mac G4 så blir alla midi spår och regioner ljusblå. Varför då?

det räcker om en kanal blir blå, o nästa nån ny färg precis som på Audio spåren. Kan detta göras?

Just nu har jag en massa färglada Audiospår som gör att man hittar hyggligt snabbt, Men midi spåren ligger som en ljusblå smurfröra och får mig att gång på gång börja editera fel region..

Annons
Posted

Hallå,

I ProTools 6.9 kan du färgkoda alla spår precis hur du vill, men det som styr färgen på spåren i 6.4 är antingen midikanal eller midiport, vilken man kan välja själv i midi inställningarna.