Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

När jag försöker spela upp de mp3 som lagts ut som demos här på siten så börjar realplayer försöka spela en fil som kallas index, och sedan får jag meddelandet att realplayer inte kan spela klippen. Detta gäller endast de mp3:or som finns upplagda på studios server, andra funkar bra. Någon som har en aning om varför det blir såhär?

Annons
Posted

Högerklicka på mp3-filen, ta "egenskaper", sedan "öppnas med...", därefter väljer du Mediaspelaren, eller Winamp eller något i den stilen.

Lycka till.

Posted

problemet är att länken inte pekar direkt på filen utan på ett skript som hämtar filen. Jag rekommenderar att spara ner filen på din hårddisk först och sen spela upp den. (högerklicka->spara som)

Posted

Det funkar ändå inte... Kan det ha något att gör med någon säkerhetsinställning som gör att scriptet inte går igång?

Posted
Jo, det har med det att göra, för det funkar när jag disblar min brandvägg. Tack för tipsen.

Hehe... dessa brandväggar... 😄