Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

hej! jag skulle behöva lite hjälp från nån, det är så när jag spelar in min gitarr,,via min pod xt pro så får jag ett puffljud som gör mig galen. jag hade hoppats att bli av med det problemet efter mitt köp av poden. någon som vet hur man får bort puffandet från gitarren? hade jag spelat in den från en stärkare så hade jag bara sänkt disten och höjt volymen ,, men eftersom att det inte går att göra det med poden blir jag lite arg jag spelar på en sjua och jag vet att h strängen är ganska fet och gör att det vibrerar, jag har prövat att höja och sänka stallet...någon som ´kan hjälpa mig? finns det några bra pluggar som fixar bort det??eller nån inställning i poden..?

Annons
Posted
hade jag spelat in den från en stärkare så hade jag bara sänkt disten och höjt volymen ,, men eftersom att det inte går att göra det med poden blir jag lite arg jag spelar på en sjua och jag vet att h strängen är ganska fet och gör att det vibrerar, jag har prövat att höja och sänka stallet...någon som ´kan hjälpa mig? finns det några bra pluggar som fixar bort det??eller nån inställning i poden..?

Går det inte att sänka gainen på POD:en? 😲😆

Har du testat alla rattar?

Posted

alltså gitarren slår typ över...det låter som ett irriterande lufttryck som slår till...när man dämpar och spelar. otex om man pumparsamtidigt dämpar hör man efter luften om man nu kan säga så.....

Posted

Låter som du använder en kompressor med aningen för långsam attack..

Men ta och gör som man tidigare sagt här i forumt.. Lägg upp ett ljudexempel så vi får höra så kan vi ge bättre tips och hjälp.. Man kan inte beskriva ett ljud/sound med ord heller :rolleyes:

Posted

Puffar...? Vet inte om jag hör något som låter puffigt, om du inte menar det feta basljudet som ligger med och bumlar. Låter som en taskigt dämpad E-sträng slås an samtidigt med de andra strängarna. Skär bort skiten med EQ/dämpa bättre/slå bara an de strängar som skall spelas.

Posted

haha nejnej det är min 7e sträng som låter skumt,,fast alla andra låter likadant,,och det beror inte på min dämpning,,,utan det är att ljudet i säg är så...jag fixade till det ganska bra med en kompressor..