Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Sorry, a timeout error occured during Real Time Export står det ibland när jag ska göra en realtidsnedmixning i Cubase 2. Vadå "Sorry"??? Vad beror det på och vad kan jag göra åt det 🙂

Annons
Posted
Låter lite som om nedmixningsfunktionen inte har tillräckligt med

ram-minne att casha upp.

Okej tack men vad betyder det? Har det med internminnet att göra? Jag har 1,5 GB. Bordet inte det räcka?

Posted
Okej tack men vad betyder det? Har det med internminnet att göra? Jag har 1,5 GB. Bordet inte det räcka?

Det beror på om du har VST-pluggar igång som snor upp minne.

Kolla hur mycket minne som är igång när du ska köra nedmixningen

i task managern. Har du minne kan det vara CPU:n också som går

i taket.

Posted
Det beror på om du har VST-pluggar igång som snor upp minne.

Kolla hur mycket minne som är igång när du ska köra nedmixningen

i task managern. Har du minne kan det vara CPU:n också som går

i taket.

Senaste gången hade jag inga vst för jag hade redan mixat ner individuella midispår till audiospår så processorbelastningsindikatorn ligger och puttrar nere på kanske 5%

Det är konstigt att det inte står någonting i manualen om det här felmeddelandet. I alla fall hittar jag det inte. 🙂

Posted

Det låter som en bugg. Jag använder inte den inbyggda nedmixningsfunktionen

i Cubase. Den känns inte direkt klockren om man säjer så.

Skicka caset till Steinberg så får dom förklara sig.

Posted
Sorry, a timeout error occured during Real Time Export står det ibland när jag ska göra en realtidsnedmixning i Cubase 2. Vadå "Sorry"??? Vad beror det på och vad kan jag göra åt det 🙂

Minns inte vilken version som "PLAY ORDER" dök upp, men om det finns i 2:an och du använder dig av det kan det också vara orsaken till problemet.

//Micke...

Posted
Det låter som en bugg. Jag använder inte den inbyggda nedmixningsfunktionen

i Cubase. Den känns inte direkt klockren om man säjer så.

Skicka caset till Steinberg så får dom förklara sig.

Hoppasn är det sååå allvarligt? Konstigt att det är en bugg om det finns ett färdigskrivet felmeddelande men okay. Jag får skicka frågan till MI7!

Posted
Sorry, a timeout error occured during Real Time Export står det ibland när jag ska göra en realtidsnedmixning i Cubase 2. Vadå "Sorry"??? Vad beror det på och vad kan jag göra åt det 😉

Minns inte vilken version som "PLAY ORDER" dök upp, men om det finns i 2:an och du använder dig av det kan det också vara orsaken till problemet.

//Micke...

Det gör jag inte men det var ett intressant tips. Ska försöka hålla koll på det i framtiden!