Jump to content
Annons

Behringers HPX5000


ChrioN

Recommended Posts

Annons

Bra är ju en defintionsfråga. Jag tycker en bra synt kan vara en gammal leksakscasio som i stort sett låter skrutt och blä i andras öron. Men de går att använda till mer än vad man tror. Visst, behringers gerjjor inte kanske håller en lägre kvalité ur vissa perspektiv, men man måste ta t.ex priset i beaktande. De gör billiga grejjor, och då får man vad man betalar för. Ibland kan man få riktigt fina ex i och för sig.

Angående bra behringerprodukter. Deras monitorer tycker jag håller en hög kvalité. (i alla fall de större modellerna.)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

ljudsnobbar finns det gott om...men visst har de sämre produkter också, precis som Roland,Yamaha mm. Behringer rokkar! många artister som använder deras grejer i proffesionella sammanhang...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ofta ställt mig frågan om Behringer någonsin gjort några bra produkter, nån som vet? jag kan inte komma på någon.

Dom har gjort bra produkter för pengarna men sen om dom är riktigt bra vettefan.

Men man kan ju inte jämföra en Lada med en Merca heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är sant, man är väll bortskämd. Det enda jag här hört från behringer är mixerbord och hörlurar och båda sög gigantiskt. Men som sagts ovan man får det man betalar för.

Mixrarna är väl lite si och så, liksom lurarna, kan inte heller säga att jag har hört något av dessa från behringer som låter som en dröm direkt.... Men behringer tillvekrar ju nästan allt känns det som, och en del produkter är botten, andra är förvånansvärt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är sant, man är väll bortskämd. Det enda jag här hört från behringer är mixerbord och hörlurar och båda sög gigantiskt. Men som sagts ovan man får det man betalar för.

Mixrarna är väl lite si och så, liksom lurarna, kan inte heller säga att jag har hört något av dessa från behringer som låter som en dröm direkt.... Men behringer tillvekrar ju nästan allt känns det som, och en del produkter är botten, andra är förvånansvärt bra.

Stämmer, polarn ska köpa monitorer och man blev ju lite nervis då det var behringer det gällde, det är lite som att spela på lotto då det gäller kvalite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Behringers digitala prylar är mycket bra för sitt pris. De analoga prylarna är däremot ofta onödigt brusiga, precis som alla andra lågprismärken.

Deras kvalitetskontroll är det också lite si och så med - men för nybörjare är det riktigt bra att Behringer finns, eftersom de har gjort att folk kan komma över hyfsade prylar för en spottstyver. 😄

I vissa fall är de också fullt användbara ihop med betydligt dyrare prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Behringer rokkar! många artister som använder deras grejer i proffesionella sammanhang...

Jasså?

Vilka då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kände igen typ Helloween och Alice Cooper hrmm... Men å andra sidan så är dom nog duktigt sponsrade. Men hur man kan köra med Behringer mixer bord är helt bortom mig, dom låter verkligen inte bra och då har jag testat 6 bord.

Behringers mixerbord låter faktiskt rätt bra mao inte sämre än andra budgetbord. Sen så beror ljudets upplevda kvalitet även på den som sitter bakom reglarna....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände igen typ Helloween och Alice Cooper hrmm... Men å andra sidan så är dom nog duktigt sponsrade. Men hur man kan köra med Behringer mixer bord är helt bortom mig, dom låter verkligen inte bra och då har jag testat 6 bord.

Behringers mixerbord låter faktiskt rätt bra mao inte sämre än andra budgetbord. Sen så beror ljudets upplevda kvalitet även på den som sitter bakom reglarna....

Jo men sedan finns det en anledning till att ett 48 kanals Behringer bord i nyskick går för 5000:- på blocket. Jag har testat åtskilliga Behringer bord och Nej dom låter inte bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Per_Sonlig (oregistrerad)
Kände igen typ Helloween och Alice Cooper hrmm... Men å andra sidan så är dom nog duktigt sponsrade. Men hur man kan köra med Behringer mixer bord är helt bortom mig, dom låter verkligen inte bra och då har jag testat 6 bord.

Behringers mixerbord låter faktiskt rätt bra mao inte sämre än andra budgetbord. Sen så beror ljudets upplevda kvalitet även på den som sitter bakom reglarna....

Jo, men har dom verkligen budgetmixers på mångmiljon$ dyra turnén? Frågan var väl inte huruvida dom var bra sett till sitt extremt låga pris utan,

är dom överhuvudtaget bra? Cooper´s Ljudtekniker har säkert ett riktigt mixerbord dolt i något rack vid sidan av Behringern! (Hoppas jag!)

Har bara hört ett bord ur deras gamla MX-serie (tror den hette MX8000?) och om den var bra till sitt pris... så var det ändå helt bortkastade pengar!

Redigerat av Per_Sonlig
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kände igen typ Helloween och Alice Cooper hrmm... Men å andra sidan så är dom nog duktigt sponsrade. Men hur man kan köra med Behringer mixer bord är helt bortom mig, dom låter verkligen inte bra och då har jag testat 6 bord.

Behringers mixerbord låter faktiskt rätt bra mao inte sämre än andra budgetbord. Sen så beror ljudets upplevda kvalitet även på den som sitter bakom reglarna....

Jo men sedan finns det en anledning till att ett 48 kanals Behringer bord i nyskick går för 5000:- på blocket. Jag har testat åtskilliga Behringer bord och Nej dom låter inte bra.

Anledningen att det går att köpa dom så biligt beror ju på at de sålts nya för runt 10.000:- Då är ju 5.000:- ett vettigt andrahandspris och som sagt de låter inte alls dåligt de flesta som kritiserar Behringer har inte ens lyssnat på deras mixers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände igen typ Helloween och Alice Cooper hrmm... Men å andra sidan så är dom nog duktigt sponsrade. Men hur man kan köra med Behringer mixer bord är helt bortom mig, dom låter verkligen inte bra och då har jag testat 6 bord.

Behringers mixerbord låter faktiskt rätt bra mao inte sämre än andra budgetbord. Sen så beror ljudets upplevda kvalitet även på den som sitter bakom reglarna....

Jo, men har dom verkligen budgetmixers på mångmiljon$ dyra turnén? Frågan var väl inte huruvida dom var bra sett till sitt extremt låga pris utan,

är dom överhuvudtaget bra? Cooper´s Ljudtekniker har säkert ett riktigt mixerbord dolt i något rack vid sidan av Behringern! (Hoppas jag!)

Har bara hört ett bord ur deras gamla MX-serie (tror den hette MX8000?) och om den var bra till sitt pris... så var det ändå helt bortkastade pengar!

Det har funnits olika versioner av den... 😉

Jag hade en MX8000, som var bland de första som släpptes - och den lät väldigt bra, tyckte jag. Den slog i alla fall en gammal Soundcraftmixer rejält på fingrarna både när det gäller brusnivå och ljudkvalitet i övrigt. 😱

Jag har hört att de första var plagierade så bra, att Mackie stod inetsat på kretskortet - och det var bl a därför Mackie kunde få igenom en stämning mot Behringer och kunde förbjuda Behringer att sälja den modellen i USA... 🙂

Senare MX8000 och MX8000A har jag däremot hört från flera håll att de inte har hållit samma klass som de första. Det är därför det förekommer väldigt olika uppgifter om hur bra/dåligt de låter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Anledningen varför jag beställde hörlurarna var just att Behringer SKA vara helt ok, oavsett vad vissa säger. Detta var min första behringerpryl, och jag är ganska säker på att det är den sista. Tur att man köpte ett par AKG k271s samtidigt 😉

...och lite annat bös, bland annat en SM pro audio M-patch. Riktigt trevlig grej, med en monoknapp. Sen så är väl iofs sloganen ganska dålig. "passiva komponenter". Så vitt jag vet så är resistorer, potentiometrar, kondensatorer m.m. just passiva. Men knappast något som inte skulle färgar ljudet.

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Behringer rokkar! många artister som använder deras grejer i proffesionella sammanhang...

Jasså?

Vilka då?

http://www.behringer.com/04_ultranet/poweruser.cfm?lang=ENG

http://www.behringer.com/04_ultranet/power...d=44〈=ENG

😄😆😆

Ja, jävlar vilket proffs.

Ballerman Andy!!!

Ballerman Andy!!!

Ballerman Andy!!!

hahaha

Nu gick du ändå in för att leta fram den roligaste 😄

Säga vad man vill, men under huven på deras småmixrar hittar man faktiskt högkvalitativa alps-potentiometrar. Detta kompenserar ju aldrig upp för alla Opamps, men ändå..

edit: ballermann200.jpg

oh yeah

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
. Vi lyckades få sålt det till någon stackare för några år sedan 😉

Till Ballerman Andy?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pjae, mina Behringer-prylar gör sitt iallafall. Det är det enda jag begär 😉.. Hörlurarna som topicen egentligen handlade om har jag öht inte provat, så de kan jag inte säga så mkt om, men jag antar att man inte får så mkt för 450kr ..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...