Jump to content
Annons

Addic59 - Min första "färdiga" metallåt här.


Vad tycks?  

78 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 1
      6
    • 2
      1
    • 3
      8
    • 4
      21
    • 5
      11
    • -Jag vill sjunga på detta
      4
    • -Jag vill sjunga men kan inte
      8


Recommended Posts

Gillar första och andra riffet asmycket. Känns väldigt svängigt och aggro. Men det tredje "sångvänliga" (eller vad man nu ska kalla det) riffet tycker jag tar ner själva öset och känns lite malplacerat.

Det var däremot snyggt som "mellanspel" kändes lite SYL. Jag tycker att du skulle ha skippat det den första gången och sparat det till efter brejket men kört det dubbelt så länge där.

I övrigt så var det ruskigt snygg produktion. Imponerande att man kan få till sånt tryck hemma. Tycker att kaggarna, när de är ensamma, låter lite plastig. Men när allt är på funkar de bra.

Lägg gärna upp den när du fått skrik/sång på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 112
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag lyssnat fem gånger på denna och levererar:

Positivt:

* Inga falska klavertramp

* Bra gitarrkompljud

* De lugnare partierna är klart bäst! Här kan en lugnare sång komma väl till sin rätt.

* Tycker om de snabbare partierna också, då de i så fall kan bilda en fin kontrast.

* Gillar när låtar varieras såhär! (Men kan vara en nackdel också. Det beror på hur sången läggs. Se nedan...)

Negativt:

* Lite väl mycket variation kanske, på den korta tiden.

* Tycker generellt att trummorna ska ha högre volym! Men sedan är det såhär också: Nu när jag hört både BFD, SFH, DFH och Reason, måste jag säga: allt verkar klart sämre än riktiga trummor tyvärr. Känns som om jag kan få fram liknande tryck med min gamla Alesis HR-16 som mjukvarorna presterar. Hoppas jag har fel! Lägg mer kompression och höj även volymen på trummorna.

* Skulle inte skada med en elbas. Saknar det enormt!

* Tycker inledningen är något tafatt. Ta bort synthljuden.

Godkänt med plus!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker softbreaket (01:50) låter helt i linje med resten av låten, möjligt bara att det kommer på lite fel ställe, om möjligt (..? 😉 ) borde det nästan vara ännu hårdare precis innan så kontrasten blir mer påtaglig. FX:en har i min mening inte så mycket i den här musiken att göra för övrigt.

Annars låter det gott mos om det, grymt intro! klar 4:a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är bra. Helt klart.

Detta är något som när min changer med så jag tror jag kan ge lite givande kritik. (för en gångs skull)

Trummorna självklart. Inget slår riktiga trummor. Kaggarna - plast. Virveln, för tam. Skulle älska en fett plonkig plektrumbas.

Gitarrljudet är fett. Tycker det du lyckas riktigt bra med.Tycker fx är en bra ide. Men låter inte super ännu. 😉

Keep up the good work.

Provar själv gärna att kraxa lite när mina prylar dyker upp. Beställde igår 😄

Fattig 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej. Tackar som fasen alla för kanonkritik. Ska se över det ni påpekar. Jäkligt kul att ni tycker om det. Det ger mig glöd att fortsätta. =)

Alla som känner att de vil sjunga kan skicka över ett exempel till mig mejl Kenny@aeonic.se. Därefter kan jag förklara några små önskeål till er.

Tackar som faan igen. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag kan klaga på är trummorna. Jag brukar annars tycka att du programmerar ljudet riktigt grymt, men den här gången blev det lite tunt. Kaggen låter inte lika fet som du brukar få till den. Annars riktigt bra som vanligt.

The Mr... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag kan klaga på är trummorna. Jag brukar annars tycka att du programmerar ljudet riktigt grymt, men den här gången blev det lite tunt. Kaggen låter inte lika fet som du brukar få till den. Annars riktigt bra som vanligt.

The Mr... 😆

Jo jag har vert lite slarvig gällande trummorna nu. Var i min stress och ville spela in låten 😛.

Men det komer ses över! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter onekligen tungt. Men inte heller min kopp te. Men mycket bra mix och produktion. Padsen och FX tycker jag du ska ha kvar men små "tempo"justeringar kanske, så att de passar bättre in. Då tänker jag på plats och hur dom e laggda. Men ta det med en nypa salt. Jag e inte bra på denna sorts musik. Kaggen i ïntrot (ca 19 sec) låter lite som kulspruta i mina öron.

en 4:a av mig

Jimmy (JIM)

Link to comment
Dela på andra sajter

@Kenny/addic59

Ville bara förvissa mig om att du fått mitt mail... Skickade via SendThisFile eftersom jag inte får skicka större filer än 1 MB på min fria mail. Risken finns att mailet fastnat i nåt spam-filter eller dylikt. Vore bra om du kunde bekräfta att du fått det. Ledsen att krångla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
@Kenny/addic59

Ville bara förvissa mig om att du fått mitt mail... Skickade via SendThisFile eftersom jag inte får skicka större filer än 1 MB på min fria mail. Risken finns att mailet fastnat i nåt spam-filter eller dylikt. Vore bra om du kunde bekräfta att du fått det. Ledsen att krångla.

Inga problem. Har svarat på mejlet redan. Säg till om det blev strul på tillbakavägen. =)

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

låter asbra..förutom kaggen dårå..för att upprepa andra!!

bra dist på gitarr ljudet..jag har själv haft problem att få till bra dist med min sunkiga pod!!

hoppas sången blir bra!! 😉

Tackar.

Det är därför jag inte använder POD 😉

1 st SM57 ska det vara 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varför folk gnäller över kaggen. Den är ju helt underbar 😳 Gott hantverk ännu en gång även om jag inte skulle kalla det trash 🙂

kaggen låter väldigt monotn..det klassiska midi kulsprute soundet..och väldigt urholkad det är bara ett klick..nästan inge bas i ljudet..

kaggen är det som främst avslöjar att det är programmerade trummor enligt mig!!

fast å andra sidan är det kanske det soundet fu är ute efter..

men om det var min låt skulle jag ändra kaggen!!

🙂

annars väldigt snyggt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Taggen är boostad vid subbasen och skuren vid 250 hz så det beror nog påp din lyssning. Men det får jag tanka på sen när jag mixar om att jag får kompromissa den biten lite. Plus att jag ska växla mellan 4 samplingar istället för 2. Snabbprogrammerade nu enbart för att få låten färdig så fort som möjligt. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Taggen är boostad vid subbasen och skuren vid 250 hz så det beror nog påp din lyssning. Men det får jag tanka på sen när jag mixar om att jag får kompromissa den biten lite. Plus att jag ska växla mellan 4 samplingar istället för 2. Snabbprogrammerade nu enbart för att få låten färdig så fort som möjligt. =)

ja det skulle nog fixa till det med flera olika anslag!!...sen kom jag att tänka på att det skulle vara snyggt med någon typ av reversed cymbal eller någon sådan typ av effekt när gitarrerna kommer in igen på synth partiet!!

men bla,bla..det funkar även utan!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...