Jump to content
Annons

Addic59 - Min första "färdiga" metallåt här.


Vad tycks?  

78 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 1
      6
    • 2
      1
    • 3
      8
    • 4
      21
    • 5
      11
    • -Jag vill sjunga på detta
      4
    • -Jag vill sjunga men kan inte
      8


Recommended Posts

Söker growlare och skönsångare

* LÅTNAMN: IllusionalContrast

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Trash Metal

* LÅTLÄNGD: 3:13

* KOMPOSITÖR: Kenny Känström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 192kbps

* STORLEK: 4,42 MB

* STATUS: Nästan färdig

* LÅTLÄNK: Här finns låten

Morsning.

Håller på med en liten metaldänga här. Men saknar sångare. Sångmelodi till refrängen finns. Och kan du growla i stil med Soilwork eller Slipknot så vore det guld om du hjälpte mig.

Vad tycker ni?

(Bör avnjutas i 130dB) 😕

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 112
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det var ett tag sen jag sjöng sånt här men jag skulle gärna göra ett försök. Kan sjunga både rent å skrika. Tycker dock att textskrivning kan va svårt till andras låtar ibland. Tycker att det låter bra och välslipat men har lite svårt för den distinkta kicken på vissa ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett tag sen jag sjöng sånt här men jag skulle gärna göra ett försök. Kan sjunga både rent å skrika. Tycker dock att textskrivning kan va svårt till andras låtar ibland. Tycker att det låter bra och välslipat men har lite svårt för den distinkta kicken på vissa ställen.

Jo smaken är ofta som baken. Men jag har ju möjlighet att mixa om o värsta fall.

Men jag kan mer än gärna stå för texten. Är du intresserad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan testa, fördelen för dig är ju att du kan låta flera personer försöka och ta den bästa. Men som sagt, det vore kul att göra ett försök men det var ett tag sen jag höll på å skrika så jag kanske glömt hur man gör. Har du text färdig? Har du gjort nån ledsång till refrängen så att man kan höra hur melodin var där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan testa, fördelen för dig är ju att du kan låta flera personer försöka och ta den bästa. Men som sagt, det vore kul att göra ett försök men det var ett tag sen jag höll på å skrika så jag kanske glömt hur man gör. Har du text färdig? Har du gjort nån ledsång till refrängen så att man kan höra hur melodin var där?

Vi kan snacka vidare via mejl. Kan du skicka över något som du sjungit på till Kenny@aeonic.se? Så ordnar jag en slask på skönsången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har dessvärre inte nån bra inspelning där jag skriker och growlar, kanske kan slänga ihop nån senare. Jag har bara hotmail så där e det svårt att skicka filer. Msn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart!!! Ljuvligt!!! Fett gött gitarrljud. Vad kör du för trummor? DFH eller? Eget allt eller färdiga komp?

Tackar. Har progrmmerat allt själv. Använder reason drumkits 16 och DFH till kicken.

Och sen rattat massa shit som är tråkigt att veta! 😕

Tackar så hjärtligt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska inte ha någon som gapar lite mer skrik istället för growl? Typ lite mer inflames?

Då skulle jag kunna gapa in ett par rader.

Jo det är precis så jag menar. Om du vill så kan du skicka över nåt exempel där du sjunger till min mejl.

Kenny@aeonic.se

Kan dra iväg något när jag kommer hem, sitter på jobbet nu. Så kan du höra min sköna stämma 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska inte ha någon som gapar lite mer skrik istället för growl? Typ lite mer inflames?

Då skulle jag kunna gapa in ett par rader.

Jo det är precis så jag menar. Om du vill så kan du skicka över nåt exempel där du sjunger till min mejl.

Kenny@aeonic.se

Kan dra iväg något när jag kommer hem, sitter på jobbet nu. Så kan du höra min sköna stämma 😎

Låter kanonbra =)

Någon mer som orkar kommentera?

Link to comment
Dela på andra sajter

På anmodan så kommenterar jag denna också 🙂

Inte min typ av metal, alldeles för modernt 😉, men visst fan är låten välskriven, och det första riktiga riffet är ju helt knasigt, vilket är bra. Men ljudbilden är iaf helt grym, helt överjävligt bra för att vara en hemproduktion. Enda jag kanske spontant retade mig på var kanske att kaggarna lät lite för mycket maskin här, men då kanske jag gör bort mig ifall det är samma kaggar som på Skrotnisse? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

På anmodan så kommenterar jag denna också 🙂

Inte min typ av metal, alldeles för modernt 😉, men visst fan är låten välskriven, och det första riktiga riffet är ju helt knasigt, vilket är bra. Men ljudbilden är iaf helt grym, helt överjävligt bra för att vara en hemproduktion. Enda jag kanske spontant retade mig på var kanske att kaggarna lät lite för mycket maskin här, men då kanske jag gör bort mig ifall det är samma kaggar som på Skrotnisse? 😎

Tackar så hjärtligt. Mycket kul att höra!

Kaggarna är bara 2 st samplingar som jag har växlat mellan pga ren lathet. Och de är inte samma som skrotnisse låten. Kickarna har jag lånat ifrån DFH denna gång medans övriga trumsetet är Reason Drumkits.

Tackar som attan igen! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är otroligt bra Addic! Wow! Superbra alltså. det är bara den syntetiska baskaggen som låter apa i sina bastrummevirvlar eller vad sådant heter när en trummis har två eller som här fem bastrummor och fem fötter. Mycket hett gittarljud och bra ackrodföljder tycker jag grattis!

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är otroligt bra Addic! Wow! Superbra alltså. det är bara den syntetiska baskaggen som låter apa i sina bastrummevirvlar eller vad sådant heter när en trummis har två eller som här fem bastrummor och fem fötter. Mycket hett gittarljud och bra ackrodföljder tycker jag grattis!

Tackar som attan =). Ska med hjälp av Demonen pilla lite med kickarna så att de låter bättre. Tackar som attan igen =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajjjj!!!!! ta GENAST bort alla synthljud ur detta! Satan... illla.

Annars var det väl i vanlig årning världsklass. Gott ljud o vettiga riff.

Jo Paden (eller vad det är) som jobbar runt 2.00 är ok. Men allt annat syntetiskt ska väck. Eller bytas ut.

Betyg 3

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajjjj!!!!! ta GENAST bort alla synthljud ur detta! Satan... illla.

Annars var det väl i vanlig årning världsklass. Gott ljud o vettiga riff.

Jo Paden (eller vad det är) som jobbar runt 2.00 är ok. Men allt annat syntetiskt ska väck. Eller bytas ut.

Betyg 3

/Bengan

Tackar så hjärtligt. Ja det där med synthar är ofta smaksak. men jag ska försöka få in lite mer rytmiska preccs istället. Har lite fantasibrist när det gäller fräcka FX prylar.

Tackar igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch jag tror inte att den som röstat ner din låt behöver motivera det egentligen det är nog bara så att han inte gillar sån musik. De flesta fattar inte att låtar kan vara bra fast de inte gillar dem. Även om den där gamla Jimi Hendrix är jättebra är det inget som jag gillar. Då kan jag ge honom lägsta betyg men det är ju inte rättvist för jag hör ju att han är duktig. En del går bara efter vad de själva känner och tror att deras känslor står i centrum för hela världen.

Förresten så tycker jag att om jag hörde mkin senaste låt på radion skulle jag stänga av den direkt men nu gillar jag den lite eftesom jag själv har gjort den och man förstår mer och mer vad det innebär att göra låtar. Men jag kan ju inte ge den högre betyg bara för att jag gjort den själv egentligen. Den är ju lika dålig ändå fast jag gillar den för att jag har gjort den. Häng inte läpp Ponny Däpp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajjjj!!!!! ta GENAST bort alla synthljud ur detta! Satan... illla.

Annars var det väl i vanlig årning världsklass. Gott ljud o vettiga riff.

Jo Paden (eller vad det är) som jobbar runt 2.00 är ok. Men allt annat syntetiskt ska väck. Eller bytas ut.

Betyg 3

/Bengan

NEEEEJJJJ! Ta inte bort padbrejket eller vad det kallas! Det är superbra och en vktig kontrast i låten. Folk som vill ta bort den gillar kanske att slå huvudet i väggen med samma tunggung hela tiden (no offence intended!). Behåll det Addic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenny, my man! Jädrans röj! Det är inte riktigt min kopp te (det vet du), men det är jäkligt gött! Om jag sjunger på den blir det kanske en ny genre - popmetal! 🙂

Jag har gett dig en stark 4:a i betyg. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer såhär på kvällskvisten?

Jodå...slitit mig en stund från allt annat enbart för din skull Addic 😲 . Goa prylar som vanligt. Ber dig nästan överväga growlsången till förmån för en mer "skönsjungande" men kraftig sångvariant. Är säker på att låten vinner på det. Och "basliret" sucks (men det visste du att jag skulle kläcka ur mig 🤪 ). En STARK 4...keep up the good stuff!!!

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...