Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag tänkte komma med något så enkelt som ett skivtips så här på onsdaxvällen.

Rotade bland skivorna häromdan och återupplevde några favoriter - tänkte då direkt på er, kära vänner här på forumet 😛

För alla er som saknar Queen, ABBA och ELO, men kanske tycker det är mossigt att slänga på en gammal 70-talare på skivtallriken;

Digga in Big Money, om ni inte redan gjort det!

moonraker.jpg

För er som inte känner dom är Big Money en obskyr, sorgligt kortlivad duo från första halvan av 90-talet som gjorde två fantastiska plattor producerade av Micke B Tretow ("Lost in Hollywood" och "Moonraker")

Soundet är kitchig men klockrent välproducerad pop - totalt befriat från all vett och sans när det gäller låttexter.

Bandet består av Big (otrolig pipa) och VASA (som setts som trummis i Pontus & Amerikanerna) samt Peter Ljung på möjliga och omöjliga keyboards.

Crazy, men bra. Har man tur dyker dom här plattorna upp då och då för 39:- i reabackarna på Coop. Om ni inte har dom - köp! 🙂

Annons
Posted

ahhh...hammagrella...den skivan hade jag i min CD-samling OXÅ... kom precis på det..Amazing...Rich&Famous.....jag hade inbrott i min förra lägenhet...och blev av med minst 4 års skörd av CD skivor..... 😕 vilken nostalgi-rush jag fick nu... 🙂

/D

Posted
tänkte då direkt på er, kära vänner här på forumet 🙂

((KRAM)) 😉

Micke B Tretow är alltid en högst kompetent person *respekt smily*

Ett tipps att lägga på minnet

Tack

Posted

Jag har "Lost in Hollywood" liggandes i en kartong.

Jag ska banne mig plocka fram den nu...länge sedan jag har lyssnat på den.

😎