Jump to content
Annons

reason + audacity

Recommended Posts

Guest hybner
Posted

Hallå.

Ska sticka iväg till bohuslän snart å stänga in mig i en segelbåt å spela in lite musik med min gitarr å laptop.

Tyvärr så har jag inget sequncerprogram som jag lätt kan spela in gitarren med så jag tänkte använda mig av audacity för detta.

Min fråga lyder: kan jag koppla ihop reason och audacity på något vis så att reason går igång när jag trycker på rec+play i audacity?

Kör osx

mvh

hybner

Annons
Guest MarcusRombo
Posted

Nej, det tror jag inte att du kan göra.

Guest hybner
Posted

ok. finns det någon annan lösning?

Körde ett demo av tracktion 1 förut som funkade prima fast de hade bara 8 kanaler,

Tyvärr råkade jag ta bort det när jag instalelrade om osx.

Nån som har kvar det demot?

Guest hybner
Posted

tyvärr så får man "noise" på köpet om man kör den nya demoversionen 😆

Finns det någon annan ljudeditor som man kan koppla ihop med reason?

Posted

Varför inte bara använda reason och audacity var för sig? Kör en metronom och spela in. Eller använd hörlurar, kör reason och spela in i audacity.. Du kan ju t ex låta det gå två takter i reason med komp, som du tar bort efteråt, så du vet var du ska börja alltså.. Lite pilligare, men ingen skillnad egentligen. Varför måste du köra bägge programmen i samma program/samtidigt?

Om den skall kosta pengar finns det massor av ljudeditorer.. 😱

Själv använder jag audacity när jag spelar in ljud utifrån.. Sen importerar jag in em i reason. Enkelt och lagom smidit.

//smulan