Jump to content
Annons

Ljudkraft - Godlike


Betyg  

16 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      3
    • 4
      3
    • 5
      0


Recommended Posts

Ljudkraft - Godlike

LÅTNAMN: Godlike

ARTIST/GRUPP: Ljudkraft

GENRE: Goa

LÅTLÄNGD: 7:02

KOMPOSITÖR: Ljudkraft

PRODUCENT: Ljudkraft

EV. MEDVERKANDE: Nej

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 12,8 mb

LÅTLÄNK: http://www.ljudkraft.com/godlike.mp3

Hoppas jag har gjort rätt nu.. 😏

Jaja, enjoy! Glöm inte att spela på HÖG VOLYM! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite för monotont för min smak...men kicken och arpeggiobasen förlåter ALLT!!!

fett, fett, fett, och fett = 4 fett av 5 fett...r.....hmmm kan inte skriva "o" där...då blir det konstigt 😏

Gillar soundet..

Gott mos - Len

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

du får glatt en 3:a av mig med anledning till att jag anser att du kan bättre än så här.

produktionen överlag är helt ok, men jag får intrycket att något saknas ... vad kan jag inte svara på.

vet dock att den inte håller samma standard som dina förra produktioner 😏

återkommer säkert med en mer genomförlig review i morgon när tröttheten har avtagit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite för monotont för min smak...men kicken och arpeggiobasen förlåter ALLT!!!

fett, fett, fett, och fett = 4 fett av 5 fett...r.....hmmm kan inte skriva "o" där...då blir det konstigt 😏

Gillar soundet..

Gott mos - Len

/D

Hehe tack! Att få 4 av 5 fettor är ju najs 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

du får glatt en 3:a av mig med anledning till att jag anser att du kan bättre än så här.

produktionen överlag är helt ok, men jag får intrycket att något saknas ... vad kan jag inte svara på.

vet dock att den inte håller samma standard som dina förra produktioner 🙂

återkommer säkert med en mer genomförlig review i morgon när tröttheten har avtagit 🙂

Tack! 😄

Jag ville ju få till en lite old school goa känsla på låten.. Kanske för lite melodier? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

generellt

artist: ljudkraft

låt: godlike

tid: 07:02

bpm: okänt

år: 2004

kvalitet och variation

kick: 2/5

hihat: 3/5

snare: 2/5

perc: 2/5

bas: 3/5

synth: 3/5

pad: 2/5

totalt: 17/35

är det några frågor eller tankar runt mina siffror, eller känner du helt enkelt för att förolämpa mig ?

dirigera då din muspekare mot kontakt knappen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

generellt

artist: ljudkraft

låt: godlike

tid: 07:02

bpm: okänt

år: 2004

kvalitet och variation

kick: 2/5

hihat: 3/5

snare: 2/5

perc: 2/5

bas: 3/5

synth: 3/5

pad: 2/5

totalt: 17/35

är det några frågor eller tankar runt mina siffror, eller känner du helt enkelt för att förolämpa mig ?

dirigera då din muspekare mot kontakt knappen 😄

Haha klockrent!

Men va fan, kicken är ju najs ju! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va fan, kicken är ju najs ju! 🙂

Ljudmässigt tycker jag kicken har en sån därna härligt blöt tjoff... möjligtvis kanske blöta den i lite rumsklang så den växer...men...hmm...den smakar bra som den är... 😛

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va fan, kicken är ju najs ju!  😆

Ljudmässigt tycker jag kicken har en sån därna härligt blöt tjoff... möjligtvis kanske blöta den i lite rumsklang så den växer...men...hmm...den smakar bra som den är... 😄

/D

Blöta den i lite rumsklang?

Hehe, hur gör man det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Blöta den i lite rumsklang?

Hehe, hur gör man det? 😄

smaska på med reverb var det gömda ordet... när låten tillåter brukar jag slänga in alla trumljud i en schysst "HALL-patch" eller ett 3 sekunders plåtreverb... sedan EQ'ar jag reverb-returen för att få bort alla jobbiga frekvenser som sticker mig i örat... efter ett litet tag vid EQ-rattarna börjar trummorna leva sitt eget liv.."rummet" blir lixom magiskt.. 😉 ..ehmmm... svårt att förklara och ganska mycket tweak innan det låter bra...men väl värt ett försök om du vill få trummorna att släppa från golvet...o BLI STORA.. 😛

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Blöta den i lite rumsklang?

Hehe, hur gör man det?  😲

smaska på med reverb var det gömda ordet... när låten tillåter brukar jag slänga in alla trumljud i en schysst "HALL-patch" eller ett 3 sekunders plåtreverb... sedan EQ'ar jag reverb-returen för att få bort alla jobbiga frekvenser som sticker mig i örat... efter ett litet tag vid EQ-rattarna börjar trummorna leva sitt eget liv.."rummet" blir lixom magiskt.. 😄 ..ehmmm... svårt att förklara och ganska mycket tweak innan det låter bra...men väl värt ett försök om du vill få trummorna att släppa från golvet...o BLI STORA.. 😳

/D

Okej, får väl helt enkelt ta och prova 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...