Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag står i valet och kvalet mellan att köpa en Daw-remot av något slag eller att spara ett tag till så jag kan skaffa en digitalmixer. Jag har för tillfället ett Fireface kort som jag använder ihop med en laptop och en gammal Seck 8bus mixer (som funkar även om den inte har de absolut grymmaste preampsen). Det är dock väldigt frustrerande att jobba i Cubase utan direktkontakt med fadrar och potar så någon form av kontrollenhet lär jag behöva.

Jag har ingen jättebudget men känner ändå att motoriserade reglar vore ett stort plus...

Jag har kollat lite och sett att det finns begagnade digitalmixrar för runt 7000:- Yamaha 01v exempelvis och då får jag ju lite mer för pengarna, men å andra sidan så kan man ju köpa en Beringer remote för under halva det priset. Någon som har några rekommendasioner.

Annons
Posted

Det låter intressant men lite dyrt. Yamaha 01v för 7000:- väl egentligen det också lite i mesta laget för min budget men det kan gå om man lever fattigt.

Posted

Tycker nog att du ska satsa på en remot, 01v har usla pre-amps så det enda du

kommer att använda är reglarna och dom är bara på 60mm. Jag använder Mackies mcu och är mycket nöjd med den! 😳

Posted

Då blir det ju genast lite lättare att välja. Jag är inte intresserad av någon digitalmixer med dåliga preamps. Vad finns det för alternativ på remotes då. Har kollat lite på Steinberg Huston och den verkar rätt juste och även om 7995:- som den kostar nu efter prissänkningen säkert är ett bra pris så vore det bra med lite tips om lite billigare alternativ.

Några olika förslag helst med motoriserade reglar och ett överkommilgt pris...

Guest Elvlis
Posted

Hej!

Den här kostar ca 2000 kr i Sverige! Har aldrig använt en men den kändes okej att pilla på i affären 😲!

Reglarna är motoriserade!

Posted

Jag tycker du ska leta efter en beggad MCU, har transport knappar o jog-wheel och du kan programera dina knappar som du vill ha dom!

1980.jpg

1981.jpg

😉