Jump to content
Annons

Skillnader Logic Pro 7 och Logic Express 7?


basse

Recommended Posts

Hejsan...

Jag är inne på att skaffa Logic och har nu en fråga?

Ska man köpa Logic Express eller Pro?

Just nu lutar det åt Express + några pluggar efter hand...

Jag gör inte så väldigt avancerade grejer just nu, men man vill ju utvecklas...

Vad tycker ni som kan de här grejerna??

Jag studerar så jag måste hålla hårt i slantarna, därav frågan.

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 7 månader senare...

Hej !

Frågade i en tråd om en G4Powerbook skulla klara logic, vilket den tydligen gör.

Så jag har en liten ny fråga:

Vad är det man går miste om då man inföskaffar Express istället för Pro ?

Och hur använder man EX24 samplern? Eftersom jag gör noise/industri (och lite chiptunes/body/synthpop) hade jag tänkt att använde samplern uteslutande till diverse tal och liknande 🙂 .

Går det att ladda in ett tal per tangent eller pitchar man bara samplingen ?

Har nämligen aldrig använt en sampler innan 🙂

/Leere

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, jag kan inte gå in på hur man använder samplern, för invecklat, men "JA", det går att lägga ett tal/ord per tangent, utan att det ptichas. Vill du att det pitchas går detta självklart också.

Det mesta går, bara man är beredd att pilla och böka lite.

Tror att skillnaden mellan Express och Pro är antalet möjliga Audio/Audioinstrument-spår, och antalet mjukvarusynthar/effekter som följer med programmet. Säkerligen en massa andra grejor också....

Men PRO-paketet är otroligt prisvärt! Syntharna och effekterna som följer med gör att de 10.000 känns som en 50lapp!

Dessutom ingår det underbara reverbet Spacedesigner i PRO-paketet, om jag inte tar helt fel. Det bästa mjukvarureverb jag nånsin testat(slår även SIR), med väldigt många presets och bra gränssnitt!

Link to comment
Dela på andra sajter