Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Shit vilka grejer dom har där alltså!

Hittade av en ren slump ett par aktiva Event 20/20 Bas som stått i Tretows studio.

Listpris ligger 12-13 000:- paret.

Dom sålde ett par för 3800:-!!!!

så jag är sådär lagomt nöjd 😉, vilken stereobild dom har och vad mycket man missade med sina Behringer 2031A.

Måste bara tipsa alla här att dra dit och försöka hitta fynd! 🙂

/Micke

Annons
Posted (edited)

De är sålda! 😆

Edit: Eller vänta... 😉 Nu fattar jag, det var du som slog till alltså. Det var jag som gratulerade dig. Då har vi alltså träffats IRL! 🙂

Edited by joachime
Posted (edited)

Såg förresten att de reade ut en Kronauer AD/DA-omvandlare för 4900:-

Jag är osäker på om det är 8 eller 16-kanalsmodellen. Hur som helst är det ett kap om man letar bra AD/DA-omvandling i ADAT-format.

Edit: För att svara Jazzman. De säljer ut allt som ligger utanför 4Sounds sortiment. 4Sounds ska bli musikaffärernas motsvarighet till McDonalds. Samma sortiment och priser i varje affär. Ett sätt att konkurrera med de stora onlinebutikerna i Europa.

Edited by joachime
Guest Elvlis
Posted

Hej!

Jag gissar på omorganisering!(?) samt glatt sommar-humör! Var där i förrgår, en hel del godis och på nattrean var

det tydligen rena rama julafton med saker & ting såsom Studio Projects VTB-1 för 500:- och annat "bortskänkes" 😉!

Posted
De är sålda! 😆

Edit: Eller vänta... 😉 Nu fattar jag, det var du som slog till alltså. Det var jag som gratulerade dig. Då har vi alltså träffats IRL! 🙂

haha! 😆 jaha ... vem av dom va du?

mörkhårig eller blond? 😆

kul att träffas ändå 😆

vilket jävla pris alltså! 😆

Posted (edited)

Jag var/är den mörkhårige (ungefär lika mycket hår som min avatar).

Håller med om att det var ett bra pris. Jag tycker dom monitorerna funkar riktigt bra att mixa pop/rock i. Deras starkaste sida är ett tydligt lägre mellanregister (absolut inte för tydligt).

Ett annat tips på rean. De säljer ett beggat Lexicon Alex för 500:-. Det är ett budget-reverb från tidigt 90-tal. Begränsat antal parametrar att justera, men användbara algoritmer (som låter Lexicon).

Edit: förtydligade

Edited by joachime
Posted
Edit: För att svara Jazzman. De säljer ut allt som ligger utanför 4Sounds sortiment. 4Sounds ska bli musikaffärernas motsvarighet till McDonalds. Samma sortiment och priser i varje affär. Ett sätt att konkurrera med de stora onlinebutikerna i Europa.

Ah. Får hoppas på billigare priser dårå..