Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Skulle behöva ett par bra och täta hörlurar som besitter så nära

monitoregenskaper som möjligt (dvs. har så rak frekvensgång som möjligt).

Helst inte över 1500kr heller om det är möjligt?

Hört ryktesvägen att Sennheiser ska ha några grymma lurar.

Behöver ett par att ha när jag åker runt och spelar in med min Yamaha AW16G.

Drygt att "lära sig" hur ett par som färgar färgar på för vis också och sedan

behöva ha det i tankarna. Man har så mycket annat att tänka på liksom. 🙂

Tack på förhand!

Annons
Posted

Okej tack, de var dock mer än en tusing dyrare än vad jag helst pungar ut.

Fatta mig rätt, hade jag haft pengar hade jag såklart köpt dem,

men nu existerar helt enkelt inte budgeten. 🙂

Guest Elvlis
Posted (edited)

Hej!

Beyerdynamic 250 är slutna, lät enligt mina öron bra och kostar just nu 995:- men huruvida dom är neutrala vet jag icke? (HD650 är grymma 😎!)

Annan tillfällig prisbomb är AKG-K171/240 studio à 995:- kan nån av dom va nåt att ha?

Edited by Elvlis
Posted

Min erfarenhet när jag spelar in ute på plats är att det inte funkar särskilt bra med öppna lurar. Hemma har jag ett par Sennheiser HD600 som jag trivs mycket bra med, men vid inspelning vill jag ha stängda lurar som isolerar ordentligt. De jag oftast använder är Sony MDR-7506. Mina har varit med ett tag och verkar tåla en hel del misshandel. Ljudmässigt är de kanske inte alldeles raka, men vid inspelning är de väldigt bra för att höra missljud och sådant. Motsvarande sluten lur från Sennheiser heter HD250 (möjligen med tillägget II).

Gunnar

Posted

Jag tycker AKG k271 är hur grymma som helst, stört bra stereoperspektiv bl.a.

Sen vet jag dock inte om dom har bra monitoregenskaper eller ej...

Posted

Shure E2c, 995:- på Musikbörsen. Vet inte så mkt om kvaliten på dem men priset är ju under 1500 iaf.

Posted

AKG 240 använder jag alltid som referenslurar när jag mixar! är skitnöjda med dom. 240 studio tror jag dom heter. Det är dom lågohmiga. De andra ligger på 600 ohm tror jag. lite tungdrivna 😆

tycker dom låter jävligt ärligt.

Posted

Är det inte bättre att spara i en månad eller två för att vara säker på att du får ett par riktigt BRA lurar som du kommer att vara nöjd med en längre tid?

Lite dumt om du köper ett par för 1500:- nu för att sen upptäcka att det inte riktigt var så bra som du hoppats.

Man tjänar ju på det i längden. 😆

Posted

Jag kan ju passa på och hänvisa till lite tankar jag har samlat i mitt recensionsforum (länk nedan) om några olika lurar.

Mina tidigare favoriter bland slutna lurar, var Sennheiser HD280 Pro - ända tills jag testade Ultrasone HFI-650, som är mina nuvarande favoriter - inom rimliga prislägen... 😆