Guest HonsaJons Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 LÅTNAMN: You Told Me They Were Vitamins (But You Lied!) ARTIST/GRUPP: Makke GENRE: Pårökt Circusorkester? (Gillar inte att kalla saker avant-garde i onödan.) LÅTLÄNGD: 1:46 KOMPOSITÖR: Fred Gray PRODUCENT: Marcus 'Makke' Nilsson EV. MEDVERKANDE: Marcus 'Makke' Nilsson, och ett par Monty Python samplingar INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 (192 kbps) STORLEK: 2.5 MB STATUS: Färdig LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Låten har fått lite blandad kritik, även om mestadels positivt. Den är baserad på en låt av Fred Gray från Commodore 64 spelet "Madballs". Hade dock varit intressant att höra vad folk som inte direkt lyssnar på datorspelsmusik har att säga i ärendet. Antar att mina Mike Patton influenser lyser igenom lite i den här. "No more Fantômas for you!" som en Engelsk polare kommenterade. FAQ: 1. Ja, det är jag som sjunger. 2. Ja, det är Monty Python som är samplat. 3. John Cleese säger "Albatross!", från avsnittet "Intermission" i Flying Circus serien. 😄 Jaja, kommentarer?
Arete Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 Askul! Helt galet på ett kompromisslöst sätt :-D Sen gillar jag ju både gammal C64-musik och Monthy Python, så för mig kan det här aldrig bli fel. Klockren helt enkelt :-)
Grannen Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 Jag har aldrig lyssnat på någon datorspelsmusik och fick istället lite Zappaistisk känsla i början. Gillar däremot inte riktigt sticket. Annars skitbra! 🙂
Guest HonsaJons Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 Jag har aldrig lyssnat på någon datorspelsmusik och fick istället lite Zappaistisk känsla i början. Haha, ja. Zappa är ju onekligen mästaren i "seriös skojrock". 🙂
Recommended Posts