Jump to content
Annons

80-tals rock a la Europe m.fl.


Recommended Posts

Nu får man kanske stryk men låten luktar lite tidig Toto... typ Turn Back från 79...

hehe... ja lite stryk kan du väl få om du vill 😱 Turn Back kom faktiskt 1980 😱

Älskar både Toto, Europe och Whitesnake så detta tilltalar mig GRYYYYMT mycket hehe...! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 112
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Känner på mig att jag avlagt en recension på denna låten förut men skitsamma:

Funderingar kring låten efter att ha lyssnat utan att koncentrera mig på hur /vad/varför..

Virveln saknar lite snärt och kanske en uns mer trumstockstransient, den känns lite för lös o slapp i skinnet. 🙁

Sångens rytm känns en aning styltig här och var..alltså sångrytmen känns rak när musiken är punkterad..

Sången får gärna komma upp 2 db.. den är jävligt 80-talsskön..med tidstypisk attityd o allt...men jag tycker den kan få andas mer än den gör nu..let it out.

mellan 02:30 och 02:32 känns det som om tempot sänks nån bpm?..fick en skum känsla där...har ni möjligtvis tempomatchat en livespelad audiofil.. :rolleyes:

well..det är väldigt bra gjort hursomhelst..med lyssningsincredible value.

Kör hårt i stugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får man kanske stryk men låten luktar lite tidig Toto... typ Turn Back från 79...

hehe... ja lite stryk kan du väl få om du vill 😱 Turn Back kom faktiskt 1980 🤪

Älskar både Toto, Europe och Whitesnake så detta tilltalar mig GRYYYYMT mycket hehe...! 😆

Tackar! Faktum är att vi är ganske inpirerade av just Toto, Europe och Whitesnake! vilket hörs jävligt tydligt i den här låten! så inget stryk utgjutes, dock så tar jag åt mig av komplimangen!

LUNDIN: Ja tycker det är lagom smutt punch i virveln asså! Skulle säkert inte skada att höja sången nej..men whata..den hörs!

Inga tempomatchningar här inte...däremot en trummis som har en förmåga att hänga på virvelslagen;)!! Kul att du gillar det!!

have it good everyone!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får man kanske stryk men låten luktar lite tidig Toto... typ Turn Back från 79...

hehe... ja lite stryk kan du väl få om du vill 😉 Turn Back kom faktiskt 1980 😉

Älskar både Toto, Europe och Whitesnake så detta tilltalar mig GRYYYYMT mycket hehe...! 😉

Tackar! Faktum är att vi är ganske inpirerade av just Toto, Europe och Whitesnake! vilket hörs jävligt tydligt i den här låten! så inget stryk utgjutes, dock så tar jag åt mig av komplimangen!

LUNDIN: Ja tycker det är lagom smutt punch i virveln asså! Skulle säkert inte skada att höja sången nej..men whata..den hörs!

Inga tempomatchningar här inte...däremot en trummis som har en förmåga att hänga på virvelslagen;)!! Kul att du gillar det!!

have it good everyone!

En fråga?

Har ni ett band som är beredda, och kan göra det här live?

Eller satsar ni på att få hjälp av förlag?

Tror att alla förutsättningar finns men det hänger på bandet helt klart... Är de snygga och kaxiga nog så kommer det här sälja, lätt!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Nu får man kanske stryk men låten luktar lite tidig Toto... typ Turn Back från 79...

hehe... ja lite stryk kan du väl få om du vill 🙂 Turn Back kom faktiskt 1980 😉

Älskar både Toto, Europe och Whitesnake så detta tilltalar mig GRYYYYMT mycket hehe...! 🙂

Tackar! Faktum är att vi är ganske inpirerade av just Toto, Europe och Whitesnake! vilket hörs jävligt tydligt i den här låten! så inget stryk utgjutes, dock så tar jag åt mig av komplimangen!

LUNDIN: Ja tycker det är lagom smutt punch i virveln asså! Skulle säkert inte skada att höja sången nej..men whata..den hörs!

Inga tempomatchningar här inte...däremot en trummis som har en förmåga att hänga på virvelslagen;)!! Kul att du gillar det!!

have it good everyone!

En fråga?

Har ni ett band som är beredda, och kan göra det här live?

Eller satsar ni på att få hjälp av förlag?

Tror att alla förutsättningar finns men det hänger på bandet helt klart... Är de snygga och kaxiga nog så kommer det här sälja, lätt!

/R

Tjena! Vi har inget band faktiskt...än! Just nu är det Jag och Dave som sitter och skriver ihop en massa låtar och lånar in trummisar... har dock planer på att dra ihop ett gäng! Vi har egentligen inte bestämt vad vi ska göra med låtarna!!

Men det visar väl sig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)

Som gammal pudelrocksfreak kan jag inte låta bli att gilla detta!

Bra röst, får gärna lägga fram den mer.

Tycker dock som en del andra att solopartiet e för långt, spara det till live-versionen sen=)

Sen vet jag inte om det är högtalarna jag lyssnar i just nu så att jag inte hör den, men jag skulle vilja ha en överstämma i refrängen?

Men som helhet: SKITBRA!

Sen om det säljer eller inte vetefan, men jag gillar! 4,5/5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q: Tack som fan!! Det är nog så illa att det är 2 överstämmor faktiskt! Varav den högsta av dem är lagt jäkligt långt bak i mixen! eller om vi bara använde den på sista reffen! minns fan inte..måste kollas upp!!

Solopartiet är fan rätt långt asså! men vafan..jag ville klämma med ett keyssolo så det fick bli så!

Rian: arright! Det ska vi! Släng upp nåt du sjungit på så man får höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar detta, helt min typ av musik. När kommer skivan

När vi skrivit klart allt material och proddat och allt är fixat! Har ingen aning om när det är i tid sådär! Men antagligen i år eller början på nästa! Hare bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
jag väntar fortfarande. Ge mig en skiva fort som fan 😠

Tja!

Skivan kan dröja en stund till!! Vi har dock snart klar en ny låt efter många om och men! Allting är lagt och vi ska bara mixa och småpilla på saker nu! Den här låten är lite mer av en ballad, eller i a f slickare AOR! En mycket rockigare dänga läggs det sång på nån gång nästa vecka om tid finns och ytterligare en till nån vecka därpå!

Stay tuned!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Tja! Lyssna på våran 80-talsdänga som är en av låtarna på ett album vi håller på å sätta ihop!!

KOMMENTERA mer än GÄRNA!

Cheers!

Fuck med sideways eller nått!

Det här är så sjukt bra att jag höll på att avlossa i byxan första gången jag lyssnade på låten. För mig som saknar allt vad pudel heter det här inget annat än en våt dröm! 😄

Återkommer med en något mer nyanserad kommentar imorgon när jag lugnat ner mig lite. 🙂

Well done lads!

Edit : Svårt att sova, och låten har dessutom snurrat minst 20 gånger under natten, bah! 🙂

/ Matte

Redigerat av mathew
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...