Jump to content
Annons

80-tals rock a la Europe m.fl.


Recommended Posts

Tja! Lyssna på våran 80-talsdänga som är en av låtarna på ett album vi håller på å sätta ihop!!

KOMMENTERA mer än GÄRNA!

Cheers!

Keep On Dreaming

# LÅTNAMN: Keep on Dreaming

# ARTIST/GRUPP: Dream

# GENRE: AOR/Glam

# LÅTLÄNGD: 4:45

# KOMPOSITÖR: Axelsson/Thegel

# PRODUCENTER: Axelsson/Thegel

# EV. MEDVERKANDE: D.Axelsson, J.Thegel, N.Westfeldt, Kenny

# INSPELNINGSÅR: 2005

# FORMAT: Mp3

# STORLEK: 4,35 Mb

# STATUS: Färdig Produktion

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 112
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

i poppigaste laget kanske.. men vafan gör det?? ..jag tycker det är skitbra! 😉

vet inte vad jag skulle kunna tänkas ge för konstruktiv kritik riktigt kommer inte på något att klaga på.. allt låter så pass proffsigt gjort.. klar 5 poängare 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

micotto (oregistrerad)

Håller helt med det tidigare inlägget om att detta är väldigt proffsigt gjort! Arrangemanget tycker jag är en 10-poängare!

Det enda jag kommer att tänka på är att det ibland känns som att låten skulle kunna gå några bpm snabbare, fast sen lägger sig den känslan.... 😳, så rock on!

emkinsmusic_banner.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

HonsaJons (oregistrerad)

Förstaintryck:

Negativt

Saggig snare. Eller kanske inte...blev kluven vid andra lyssningen. Fast jo, den kunde nog varit lite mer i det övre frekvensomfånget. Tycker den låter mer thrash än power...så att säga.

Synt-plinket låter plastigt.

Positivt

Jävlar vilken bra röst!

Härliga 80:tals guror. 😳

Lite klyschig kanske, men vad fan...det är ju halva grejen. Me likes! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

..nu när jag lyssnar en andra gång tänker jag att det möjligt vis skulle det kunna få vara lite mer riv i sången.. lite mer Coverdale lite mindre Tempest.. typ.. men ah.. det är väll en smaksak mer.. mest om det ska passa in mer på in smak 😉

ok med 5 poängare menade jag.. 5/5 alltså. ser ut som jag bara tyckte det var hälften så bra som micotto nu.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarerna! Kul å höra!!

Svar:

Klart de e poppigt!! 😄 ..Smörgeneratorn var satt på högsta effekt under skrivandet!

Vi bokade Europe karaktär på sången! Men det skulle vart sjysst med Whitesnake soundet raktigenom också! (finns en antydan till Coverdale wailningar i sticket dock)

***

Snaren har juh sin karaktär lixom! Bottnig som fan! 😛 Synthsoundet under vers/brygga var vi också tveksamma på! Men vi tog det från en Yamaha SY-77:a för att det skulle låta genuint å inte Atmosphere! 😄

Håller på med nya grejjer som jag kommer redovisa senare! Rock on mates!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var aldrig en 100% fan av denna rocken, gillade hellre Mr Mister och sånt då!

Men fy fan gubbs, detta är ASBRA! Man liksom hör att ni vet vad ni sysslar med.

Bra proddat och jättemycket 80-tal så som menat. 🙂 Bra sångare som fan. 😆

AMS reverb också eller? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var aldrig en 100% fan av denna rocken, gillade hellre Mr Mister och sånt då!

Men fy fan gubbs, detta är ASBRA! Man liksom hör att ni vet vad ni sysslar med.

Bra proddat och jättemycket 80-tal så som menat. 😠 Bra sångare som fan. 😠

AMS reverb också eller? 😄

Tackar Tackar!! Kul å höra från nån som inte orienterat sig i genren! Vi försöker lägga ner hela själen i det!!

Vi har dessvärre inte använt AMS reverb 🙂!

Cheers!

/Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har inte hört talas om ett band som heter Journey? 🙂

Kanonbra låt var det iaf... produktionen kan jag inte uttala mig om eftersom jag sitter på ett par ursunkiga lurar på jobbet.... men sololjuden var riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har inte hört talas om ett band som heter Journey? 🙂

Kanonbra låt var det iaf... produktionen kan jag inte uttala mig om eftersom jag sitter på ett par ursunkiga lurar på jobbet.... men sololjuden var riktigt bra!

Hehe! Har hört om dom! 😛...Syftar du på nå plagiat eller själva soundet!?

hare bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har inte hört talas om ett band som heter Journey?  🙂

Det plinkiga synthljudet är väldigt mycket Journey 😄

Virveln är perfekt. (25-40cm djup 😛 ?) Däremot tycker jag att symbal-paketet kunde vatt lite diskantigare för att inte komma så långt bak i mixen.

Arret, melodierna & spelet i sej är skitbra. Grym sångare. Verkligen Tempest emellanåt! Snygga körer åxå.

Har ni inte kontrakt så borde ni testa:

http://www.mtm-music.com/start.php

eller kanske tom:

http://www.frontiers.it/default.aspx

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad bra... Och jag gillar inte ens genren.. var iofs mkt för Joey Tempest och snubbarna när jag var liten...

Inte lätt med musiken idag.. men hade ni vart aktiva på 80-talet med detta material, hade ni varit miljonärer idag.. 😄 (Fast det kanske ni blir ändå.. eller redan är)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad ska man säga mer än att detta var en av de mest klockrena saker jag hört här på forumet...

Sången är skitbra, gitarrsolot är klockrent med ett sound som bräcker det mesta. Lite mer diskant på cymbaler kanske så att det bli lite mer aggresivt än det är nu. Men annars, perfekt.

Har ni inte kontrakt så borde ni ha det!

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har inte hört talas om ett band som heter Journey?  😄

Kanonbra låt var det iaf... produktionen kan jag inte uttala mig om eftersom jag sitter på ett par ursunkiga lurar på jobbet....  men sololjuden var riktigt bra!

Hehe! Har hört om dom! 🙂...Syftar du på nå plagiat eller själva soundet!?

hare bra

Inget plagiat... tyckte soundet och kompositionen gick i deras stil bara..

Framförallt refrängen lät som någonting Journey skulle kunna göra.... men inte som något de gjort om du förstår vad jag menar... 😛

Kanonbra!!! Bästa på forumet sedan Culloden slutade pumpa in material och djonas har man inte hört mycket av på den senaste tiden heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som fan för sköna komplimanger!

Vi har haft i tanke att man kanske skulle kolla lite respons från bolag...Får se om man kanske skickar i väg det! Men som nån nämnde så är det juh inte 80-tal nu tyvärr! Låten handlar f.ö just om viljan att leva under epoken som musiken skildrar! 🙂

En undran bara (om nån orkar): Nån som hört att mittersta solot är keyboard?

Vi har f.ö inte tänkt mkt Journey alls när vi skrev! Men det är sant att det liknar! Har lyssnat en del på dom dock! 😄...

rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Kanonbra låt !!

Jag undrar om dom nerstämda gurorna i Vers 4, är det elexirsträngar på dom eller kör ni vanliga lutsträngar?

Sen undrar jag hur pass ni använt lurar, alltså .. missuppfatta mig rätt. Är det lajvinspelat, eller är det inspelat en virvel i taget sen lixom hela orkestern på med blås och allt ?

Funkar det att kopiera över denna låt till kassett ? Eller är den magnetskyddad ?

GRYMT synthsolo iaf .. jävligt häftigt ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra låt !!

Jag undrar om dom nerstämda gurorna i Vers 4, är det elexirsträngar på dom eller kör ni vanliga lutsträngar?

Sen undrar jag hur pass ni använt lurar, alltså .. missuppfatta mig rätt. Är det lajvinspelat, eller är det inspelat en virvel i taget sen lixom hela orkestern på med blås och allt ?

Funkar det att kopiera över denna låt till kassett ? Eller är den magnetskyddad ?

GRYMT synthsolo iaf .. jävligt häftigt ...

HAHA! Du e inte klok Chris!

Link to comment
Dela på andra sajter

En undran bara (om nån orkar): Nån som hört att mittersta solot är keyboard?

öhh, ja...

Varför undrar du?

Nu när du säger det så...

Coolt, jag kan då fan inte spela så på keyboard. Väldigt snygga stämmor mellan gitarr/keyboard i slutet av solot (om jag nu inte är helt ute och cyklar).

Link to comment
Dela på andra sajter

En undran bara (om nån orkar): Nån som hört att mittersta solot är keyboard?

öhh, ja...

Varför undrar du?

okej nää de e många som inte hör det 😳

En ärrad veteran till keyboardist som mig lurar ni inte era filurer... 😆

Det låter helt klart som en synth, frågan är väl bara ifall det är en kuggfråga där det i själva verket är en gitarrist som spelar genom en synthgitarr pedal/fxbox?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...