Jump to content
Annons

Kent Sound


Tranback

Recommended Posts

Är den från Vapen & Ammunition? Har knappt lyssnat på den skivan. Den är ett mörkt kapitel i Kents historia och inte alls stereotyp för deras sound, tycker jag.

Men snälla, leta lite! Är jätteenkelt att hitta information om alla låtar och album. Ett sätt är www.google.com.

Googlepsykos?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Hemligheten med kents sound är att de inte har något medvetet sound 🙂 .. De försöker alltid göra ett sound som de aldrig gjort tidigare.

Jag håller verkligen inte med. Tycker att Kent är bland sveriges minst innovativa band. De härmar sig själva gång på gång och gör det inte diskret heller, så det är ingen hemlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Hemligheten med kents sound är att de inte har något medvetet sound 🙂 .. De försöker alltid göra ett sound som de aldrig gjort tidigare.

Jag håller verkligen inte med. Tycker att Kent är bland sveriges minst innovativa band. De härmar sig själva gång på gång och gör det inte diskret heller, så det är ingen hemlighet.

De härmar inte ens sig själva, man kan ofta höra direkt vilka låtar med Cure Joy Division Visage Depeche m.fl. Kent har skrivit om......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemligheten med kents sound är att de inte har något medvetet sound 😄 .. De försöker alltid göra ett sound som de aldrig gjort tidigare.

Jag håller verkligen inte med. Tycker att Kent är bland sveriges minst innovativa band. De härmar sig själva gång på gång och gör det inte diskret heller, så det är ingen hemlighet.

De härmar inte ens sig själva, man kan ofta höra direkt vilka låtar med Cure Joy Division Visage Depeche m.fl. Kent har skrivit om......

Byt bara ut "väntar" i kärleken väntar till fade to gray. Ganska tydligt exempel på det :rolleyes:

Kääääärleeeeken we fade to gray

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill du låta som kent.....?

Spela tvär raka trummor, åttondelsbasgångar mestadels grundton med lite "oväntade" byten på mellantonerna, ackgitarr i botten, distade elgitarrer som spelar oktavslingor gärna mycket terser, nior, sexor osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch! Skit i att låta som Kent. Du kommer aldrig någonstans som en ripp-off (eller vänta nu, Håkan Hellström har ju gjort det). Hm... det var inget... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...