Concubine Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 LÅTNAMN:Sangre de Diablo ARTIST/GRUPP:Concubine GENRE:Rock/salsa LÅTLÄNGD:4:25 KOMPOSITÖR:Michael Dohrnér PRODUCENT:Michael Dohrnér EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT:Mp3 STORLEK: 4.3 STATUS: not Mastered LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/bands/2/concubine_music.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Nej tyvärr tycker jag inte att det här fungerar. Det låter riktigt illa. Både inspelning och ljudmässigt. Varken arrangemang, text eller sång håller. Gitarren låter som den är insplelad i en köksgarderob. Kompet är bara platt. Tyvärr. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 (edited) Jo, lite gött var det. 🙂 Jag tycker att ljuden är dåliga, men idén hade kanske kunnat fungera med ett bättre framförande. Lite mer variation hade inte skadat. Gräv fram gitarren ur effekterna och lägg till lite nya grejer här och var. Skallran vetefan om den ska vara kvar... 🙂 Edit: Ett "Sådär..." fick det bli, men jag tycker du ska jobba mer med den om du orkar. Edited May 25, 2005 by Jocke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Concubine Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 Jag tackar för all kritik....är ganksa ny på att använda cubase och finner mest glädje i att spela...som sagt var jag besitter inte färdigheterna att kunna skapa en korrekt ljudbild och spela in på min hemma data så det skall låta proffsigt men grund iden för låten kan man alltid känna och det är interessant att veta om den skall skräpas eller byggas på / MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacvenza Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Nja. När sången kommer in blir den så där, annars tycker jag inte så mycket om den. Ljudmässigt finns en del att jobba med. Jobba på... 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Concubine Posted May 30, 2005 Author Share Posted May 30, 2005 Har gjort en del ändringar....samma låt för de som inte tyckte om den men som sagt va har försökte plocka fram ett litet bättre ljud, lite mindre dist-effekter....är som sagt va alltid tacksam för all kritik och hjälp..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Farväl, min Concubine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts