Hemluth Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Finns det något bra sätt att transposa audio. Har testat att använda Sonar 3 till detta, men det hackar och låter skumt. Något förslag på hur jag kan göra? Något bra program? jag behöver bara tranposa ett litet klipp på 2 sekunder, så jag tänker inte riktigt lägga 5000:- på ett värstingprogram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 jag behöver bara tranposa ett litet klipp på 2 sekunder, så jag tänker inte riktigt lägga 5000:- på ett värstingprogram. Fråga nån på forumet som har Melodyne, och be dem göra det åt dig. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemluth Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Någon här som har Melodyne? 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 (edited) Tja.. Du frågar efter nåt program så.. Du Kan ju prova i Audacity.. Ett gratis litet händigt ljudredigeringsprogram på svenska dessutom Du hittar det på http://sourceforge.net/projects/audacity/ Sen du plockat in ditt ljudklipp så markerar du, väljer effekt ur menyn och ändra tonhöjd. Ett bildklipp från pitchshifteffekten i audacity Edited May 24, 2005 by hegobald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemluth Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Tack! Fungerade jättebra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Behövs lite mer avancerade funktioner, så ta en titt på Celemony Melodyne UNO, som kommer till Sverige vilken dag som helst: https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=28&t=12318 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts