Jump to content
Annons

SCALEO T FujitsuSiemens

Guest Nikkie

Recommended Posts

Guest Nikkie

Hej

Är det någonhär som kör med denna burk och hur fungerar den i sånna fall som musikburk med Cubase SX 2.

Datorspecifikation

Kabinett: Midi Tower

Moderkort: MB ATX I Grönt moderkort P4/CelD 775 PCIe Intel 945P, Audio 7.1

Processor: P4 640 3.2 HT 800 2M 775

Internminne:1024 MB PC3200

(2 x 512MB, 400MHz DDR SDRAM 184-Pin DIMMs)

Hårddisk: SATA - 200GB (7200rpm, 8MB chache)

Grafik: PCIe - ATI RADEON x700SE, 256MB (DVI-I, VGA)

Ljud: Integrerat - INTEL Alazia 8-kanals 7.1 High Definition Audio

Nätverkstöd: 10/100 MBit/sek (integrerat på moderkortet) + Trådlöst WLAN 54MBit/s (integrerat i PC:n802.11b/g)

Modem: PCI, V.92 56k, Data/Fax

Optisk enhet: 16x DUAL DUBBLA LAGER’S DVD-BRÄNNARE

- Läshastighet: CD-ROM 40x, DVD-ROM 16x

- Skrivhastighet: CD-R 40x, CD-RW 24x, DVD+R 16x, DVD-R 8x, DVD+RW 4x, DVD-RW 4x, DVD+R DL (Double Layer 8.5 GB) 4x)

Mvh//Nikkie

Annons

Rätta mig om jag har fel men är inte det där hempc-erbjudandet?

i sånt fall är det ju bara att köpa G5:an dual 2.0 istället 😉

men i övrigt så kommer du långt om du ska köra PC med den konfigen så det är inga probs!

/Micke

Guest Nikkie

Stämmer att det är hempc erbjudande.Så du tror att den fungerar,inga skumma moderkort eller så?? Jag har nollkoll på detta,vilken var den andra som du tipsade om?

Mvh//Nikkie

Hmm.. Tja.. Den borde funka för Cubase SX men ett par saker som jag lägger märke till..

Det medföljande/inbyggda ljudkortet är inget vidare om du ska spela in inte. Du får kolla så att det kan kopplas bort (disable in BIOS) och nog kolla efter nåt annat lämpligare ljudkort mer anpassat för musikinspelning. Finns massor med rekomendationer om sånt här i forumet.

Det vore ju önskvärt med en fysisk hårddisk till också som du kan ha ljudfilerna på. Cubase funkar bäst om operativ och program finns på en fysisk hårddisk och det ljud du spelar in etc. finns på en annan fysik hårddisk. Att partionera hårddisken i flera logiska enheter (partioner) är ingen lösning.

Sen var det en massa (för musikdator onödiga )prytlar i den (trådlöst lan, PCI modem etc) och det kan bli konflikter med mycke prylar i datorn då dom ska dela på IRQ etc.

Lycka till! 😆

Sen var det en massa (för musikdator onödiga )prytlar i den (trådlöst lan, PCI modem etc) och det kan bli konflikter med mycke prylar i datorn då dom ska dela på IRQ etc.

Men modemet borde det väl bara va att plocka ur? Det verkar ju va ett PCI-kort...

Stämmer att det är hempc erbjudande.Så du tror att den fungerar,inga skumma moderkort eller så?? Jag har nollkoll på detta,vilken var den andra som du tipsade om?

Mvh//Nikkie

Den andra datorn är Apple G5 dual 2.0 GHz som kostar 372 kr /månaden.

Som hegobald skrev så är det ju inge vidare ljudkort i något av maskinerna men Macen är iaf mycket mer optimerad för mjukvarupluggar/synthar så där klarar du ju dig galant.

Så kör på Apple istället tycker jag.

Själv tänkte jag göra det men dom leverar ju inte ut skiten förrän i slutet av augusti/början av september och vem fan orkar vänta så länge? 😆😛