ThomasJ Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 Sj skapar jag som bäst på natten eller tidigt på morgonen
Lunatik Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 När jag är glad, när det har hänt något "extra" i tillvaron.. På natten skapar jag bäst musik...
Pusa Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Skapar mest och bäst när man är allvarligt bruten av något.. Rejält ledsen över något.. det var vad som fick mig att skriva mina första låtar.. min brud som dumpade mig när jag var 16-17... Satan vad det gjorde ont.. skrev låtar som jag lär henne lyssna på.. (säkert en JÄTTEbra grej att låta henne få reda på hur sårbar och jävligt kär i henne jag var... INTE!!!) Men iaf.. hon nog att ha det övertaget, och jag försatte mig i mer och mer pinsamma situationer av svartsjuka och underlägsenhet.. Tur man lär av sina misstag iaf.. Och eftersom det fick mig att börja skriva själv är jag henne evigt tacksam... eller nåt.. :S 🙂 Well.. Sen skall det vara natt oxå, och ingen annan hemma.. Då går det som smort..
patrik Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 På kvällen (med oftast övergång till natt) när jag är pressad av deadlines. Då får jag mest gjort... Eftersom jag alltid skjuter upp saker till sista sekund 😉
hackeman Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 När klockan slår midnatt slår det slint. Då får jag alltid överskott av energi och sprudlar av kreativitet. Har varit sådan sedan födseln; som 3-åring trampade jag runt på min trehjuling nätterna i ända och höll alltid mossan och fassan vakna. 😉 Problemet numera är att man inte har samvete och tillåtelse att hålla övriga i hemmet vakna bara för att man är som mest kreativ på natten. Ett stort dj-vla problem faktiskt.
Guest HonsaJons Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Diskuterade faktiskt det här med tjejen idag. Jag kom fram till att jag är som mest kreativ mellan 10 och 16 på dagarna. (Förutsatt att jag är upp före 10 naturligvis, men det är sällan jag sover längre än till klockan 9. 😳 )
Guest maxmaxmax Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 (edited) En promenad på morgonen, en frukost och sedan arbeta fram till kvällen, som spenderas i goda vänners lag. Det är idealet! Förresten, varför undrar du? bara nyfiken? Vad ville du få reda på? Edited May 30, 2005 by maxmaxmax
Per_a_55 Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Kvällen! På dagen sliter jobbet, sedan lite paus och slötittande på TV, nu börjar det (hm, kanske skulle svarat natten?) 😳
Carl_B Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 när man e i en speciell sinnesstämmning... o helt utan deadlines.. usch va de e inspirationsdödande.. 😳
Claes Holmerup Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Jag är utpräglad nattmänniska och precis som fladdermössen, är jag effektivast på kvällen och natten (vilket nog också kan ses på tidpunkten för många inlägg i forumet... 😉 ). Varje morgon är det en smärre katastrof att man måste släpa sig ur bingen och masa sig iväg till jobbet... 😳
Håkan Ekberg Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 På kvällen är då jag får som mest gjort, fast å andra sidan är det då jag har mest tid. Håkan
Debree Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 Kan inte säga att jag skiljer mig från mängden. Från kl 23 fram tills jag tvingar mig själv att sova.. alltså på natten 🙁 Sen är det bäst när man är knäckt över nåt, eller har massa skumma tankar om livet. Fast inte när jg är FÖR knäckt... då blir det inget gjort. Men det är bra terapi på vägen tillbaks sen.
wicked_s Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 Det är helt olika. Förr i tiden var det enbart på natten, men nu förtiden så spelar det ingen roll. Bara man har snus och en redig panna med kaffe så går det mesta.
Desecrated Posted June 18, 2005 Posted June 18, 2005 Jag är gift så det blir på dagen när hon är borta
VacUm Posted June 19, 2005 Posted June 19, 2005 Tidigt på morgonen. Men då ska jag veta om att jag ska jobba kvällen innan och ha ställt klockan tidigt; hinna med kaffe och frukost i lugn och ro. Sen får jag mycket gjort till lunch. Efter det brukar det gå trögare.
Danabacken Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 Natten o kvällen för mig, men jag röstade kvällen! 😉
Cloudsurfer Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 När man är förbannad måste jag nog säga, eller allra bäst när man har lite med tid åt det.
One night in The Trance Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 Jag är gift så det blir på dagen när hon är borta så hon jobba, du jobba inte? he he eller kanske du jobba hemma med musik 😱
ViktorDenStore Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 natten, no doubt Samma här... funkar i princip inte på andra tider...
browno Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 På morgonen när jag inte har så mycket annat i huvudet, känns som att koncentrationen är bäst då. Skulle nog skapa bra på natten om det inte vore så att mina föräldrar var så lättväckta, och det är svårt att skapa bra musik utan asmycket dist.
Guest PetePizza Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 Ju mer man vet att man egentligen borde göra nåt annat, tex gå o lägga sig, ja då sprudlar kreativiteten som mest men sen när man väl sitter där o har en hel ledig dag framför sig o vet att man kan göra hur mycket ball musik som helst "just idag"...ja då står det still i skaparknölarna, märkligt detta... 😛 Men jag håller nog med om att sen kväll/natten är som bäst. Har lyckats göra några riktigt coola grejer när man nån gång vaknat tidigt sådär vid 3-4 tiden o skapat musik till solens uppgång, det e häftigt !
Thimmie Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Jag skapar som bäst när jag inte går in för att skriva en låt. Det kommer automatiskt då jag tar guran. Det är på vilken tidpunkt som helst, men oftast kvällen.
MickeMikrofon Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Natten lär jag säga. Tiden då man aldrig blir störd, eller då dom flesta andra sover så man inte har nån att snacka skit med 🙂 Då brukar det oftast flyta på bra och ostört. Sedan vette tusan om det é jag som är hel knäpp, men efter man har haft samlag kan jag få en j*vlans lust o sätta mig o pilla med lite beats eller börja skruva på någon halv färdig mixad inspelning! Vet itne vaför men jag vill helst slänga mig upp o springa till datorn! haha 😄 jaja, vi alla är väll lite speciella på sitt eget vis antar jag 🙂
giggsy Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Kan inte säga att jag skiljer mig från mängden. Från kl 23 fram tills jag tvingar mig själv att sova.. alltså på natten 😄 Sen är det bäst när man är knäckt över nåt, eller har massa skumma tankar om livet. Fast inte när jg är FÖR knäckt... då blir det inget gjort. Men det är bra terapi på vägen tillbaks sen. Låter precis som jag hade sagt det själv... /giggsy
Fetknopp Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 (edited) Sedan vette tusan om det é jag som är hel knäpp, men efter man har haft samlag kan jag få en j*vlans lust o sätta mig o pilla med lite beats eller börja skruva på någon halv färdig mixad inspelning! Vet itne vaför men jag vill helst slänga mig upp o springa till datorn! haha Du är inte knäpp. Jag funkar precis likadant. Direkt efter sex måste jag lira eller grejja med musiken. Helst spela faktiskt. När man sätter sig ner och river av en par bluesräkor efter att man kommit är en av de finaste stunderna i livet 😉 Jag skapar som bäst efter sex som sagt och när jag är bakfull. Annars blir det nattetid som de många andra. Edited September 24, 2005 by Fetknopp
Recommended Posts