Jump to content
Annons

När skapar du som bäst?


ThomasJ

När är du som mest kreativ?  

113 röster

  1. 1. När är du som mest kreativ?

    • Dagen
      7
    • Natten
      45
    • Kvällen
      31
    • Morgonen
      12
    • Eftermiddagen
      5


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

Skapar mest och bäst när man är allvarligt bruten av något.. Rejält ledsen över något.. det var vad som fick mig att skriva mina första låtar.. min brud som dumpade mig när jag var 16-17... Satan vad det gjorde ont.. skrev låtar som jag lär henne lyssna på.. (säkert en JÄTTEbra grej att låta henne få reda på hur sårbar och jävligt kär i henne jag var... INTE!!!) Men iaf.. hon nog att ha det övertaget, och jag försatte mig i mer och mer pinsamma situationer av svartsjuka och underlägsenhet.. Tur man lär av sina misstag iaf.. Och eftersom det fick mig att börja skriva själv är jag henne evigt tacksam... eller nåt.. :S 🙂

Well.. Sen skall det vara natt oxå, och ingen annan hemma.. Då går det som smort..

Link to comment
Dela på andra sajter

När klockan slår midnatt slår det slint. Då får jag alltid överskott av energi och sprudlar av kreativitet. Har varit sådan sedan födseln; som 3-åring trampade jag runt på min trehjuling nätterna i ända och höll alltid mossan och fassan vakna. 😉

Problemet numera är att man inte har samvete och tillåtelse att hålla övriga i hemmet vakna bara för att man är som mest kreativ på natten. Ett stort dj-vla problem faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

HonsaJons (oregistrerad)

Diskuterade faktiskt det här med tjejen idag.

Jag kom fram till att jag är som mest kreativ mellan 10 och 16 på dagarna. (Förutsatt att jag är upp före 10 naturligvis, men det är sällan jag sover längre än till klockan 9. 😳 )

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

En promenad på morgonen, en frukost och sedan arbeta fram till kvällen, som spenderas i goda vänners lag.

Det är idealet!

Förresten, varför undrar du? bara nyfiken? Vad ville du få reda på?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Kvällen! På dagen sliter jobbet, sedan lite paus och slötittande på TV, nu börjar det (hm, kanske skulle svarat natten?) 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är utpräglad nattmänniska och precis som fladdermössen, är jag effektivast på kvällen och natten (vilket nog också kan ses på tidpunkten för många inlägg i forumet... 😉 ).

Varje morgon är det en smärre katastrof att man måste släpa sig ur bingen och masa sig iväg till jobbet... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga att jag skiljer mig från mängden. Från kl 23 fram tills jag tvingar mig själv att sova.. alltså på natten 🙁 Sen är det bäst när man är knäckt över nåt, eller har massa skumma tankar om livet. Fast inte när jg är FÖR knäckt... då blir det inget gjort. Men det är bra terapi på vägen tillbaks sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tidigt på morgonen. Men då ska jag veta om att jag ska jobba kvällen innan och ha ställt klockan tidigt; hinna med kaffe och frukost i lugn och ro. Sen får jag mycket gjort till lunch. Efter det brukar det gå trögare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

På morgonen när jag inte har så mycket annat i huvudet, känns som att koncentrationen är bäst då. Skulle nog skapa bra på natten om det inte vore så att mina föräldrar var så lättväckta, och det är svårt att skapa bra musik utan asmycket dist.

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Ju mer man vet att man egentligen borde göra nåt annat, tex gå o lägga sig, ja då sprudlar kreativiteten som mest men sen när man väl sitter där o har en hel ledig dag framför sig o vet att man kan göra hur mycket ball musik som helst "just idag"...ja då står det still i skaparknölarna, märkligt detta... 😛

Men jag håller nog med om att sen kväll/natten är som bäst.

Har lyckats göra några riktigt coola grejer när man nån gång vaknat tidigt sådär vid 3-4 tiden o skapat musik till solens uppgång, det e häftigt !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag skapar som bäst när jag inte går in för att skriva en låt. Det kommer automatiskt då jag tar guran. Det är på vilken tidpunkt som helst, men oftast kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Natten lär jag säga. Tiden då man aldrig blir störd, eller då dom flesta andra sover så man inte har nån att snacka skit med 🙂 Då brukar det oftast flyta på bra och ostört. Sedan vette tusan om det é jag som är hel knäpp, men efter man har haft samlag kan jag få en j*vlans lust o sätta mig o pilla med lite beats eller börja skruva på någon halv färdig mixad inspelning! Vet itne vaför men jag vill helst slänga mig upp o springa till datorn! haha 😄

jaja, vi alla är väll lite speciella på sitt eget vis antar jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga att jag skiljer mig från mängden. Från kl 23 fram tills jag tvingar mig själv att sova.. alltså på natten 😄 Sen är det bäst när man är knäckt över nåt, eller har massa skumma tankar om livet. Fast inte när jg är FÖR knäckt... då blir det inget gjort. Men det är bra terapi på vägen tillbaks sen.

Låter precis som jag hade sagt det själv...

/giggsy

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan vette tusan om det é jag som är hel knäpp, men efter man har haft samlag kan jag få en j*vlans lust o sätta mig o pilla med lite beats eller börja skruva på någon halv färdig mixad inspelning! Vet itne vaför men jag vill helst slänga mig upp o springa till datorn! haha

Du är inte knäpp.

Jag funkar precis likadant.

Direkt efter sex måste jag lira eller grejja med musiken.

Helst spela faktiskt.

När man sätter sig ner och river av en par bluesräkor efter att man kommit är en av de finaste stunderna i livet 😉

Jag skapar som bäst efter sex som sagt och när jag är bakfull.

Annars blir det nattetid som de många andra.

Redigerat av Fetknopp
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...