Jump to content
Annons

Nätbolag och deras adresser


maxmaxmax (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

maxmaxmax (oregistrerad)
Finns det inga mer metal-inriktade nätbolag?

Det gör det säkert.

Kolla på: ROWOLO, vetja.

det som är synd är att allt som inte är noise/dans/house etc blablabla slås ihop under samlingsnamnet "ROCK/ACUSTIC" . Med deras indelning är du, jag och Hackeman i samma genre 🙂

svåröverskådligt enligt mig.

En annan lista är: Phlow.de och där finns genren rock med. Lite sorgligt utbud, bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Om jag fattat begreppet "nätbolag" (internetbaserade skivbolag) rätt kan jag droppa följande länkar:

Om Netlabel säger Wikipedia:

A netlabel, also called online label, web label or mp3 label, distributes its music in digital audio formats (mainly MP3 or Ogg) online. Netlabels often work like traditional record labels to produce and promote music projects (such as albums or compilations). Most employ guerrilla marketing to promote their work. Few netlabels earn money for participants.

The primary difference between netlabels and record labels is that netlabels emphasize free downloads, as opposed to physical publishing (CD, vinyl or DVD). Often, the music is released under licenses that encourage sharing, such as the Creative Commons Licenses. Artists typically retain the copyright.

Fortsätt droppa netlabels i tråden, jag uppdaterar första inlägget. Och är fortfarande nyfiken på pop-labels på nätet. Om någon vet?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Joho.. Å så har gamla hederliga http://www.mp3.com återuppstått åxå. Har inte hunnit kolla in allt ännu men ser snarligt ut som det koncept som var tidigare på den gamla goda tiden. En blandning av etablerade signade artister och nya oupptäckta förmågor.

Det jag gillade med gamla mp3.com var att man kunde välja genre, land, ort etc för att hitta band och musiker/musk från tammetusan vart som helst.

Ska se om det funkar ännu.. en kul grej är att mitt gamla username verkar aktivt ännu 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Den här katalogen är bra som komplement.

Tack, sherlock!

Det tråkiga är att det inte finns någon genréindelning. Men har man fru fortuna med sig kanske man kan hitta ett eller två popbolag bland alla 10000 noise/electronicalabels. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidy Trax kommer med genrer som trance, hardtrance hardhouse, uk hardhouse.

Tidy är grymma, men dom är ett vanligt skivbolag.

En nätlabel släpper bara musik i digitalt format - gratis!

(Skamlös promo: snart kommer Cryos nya på Bevlar, med remix av bl a Tidy-kompisen Max Alien!

Link to comment
Dela på andra sajter

...bra tråd MAX3.

Har nån testat att regga sej på mp3.com?

-jag kollade om det fanns någon "artist-signup" av den gamla sorten, men hittade ingenting. Är verkligen sajten som den var förut?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

ni har alla missat sverige största musik community... mycket bra musik, från electro till heavy metal

www.upsweden.com

under promo finns det att ladda ner 4 promoplattor:

remix

electronica

pop rock

hip hop/ r´n´b

och om ni loggar i forumet finns det ännu mera

Link to comment
Dela på andra sajter

you´re right, nätbolag...

men :

"Jag tycker det skulle vara intressant att känna till vilka nätbolag som finns där ute, och inom vilka genres. Min erfarenhet är att de är svåra att hitta, och det är synd. För vem vill inte slörpa i sig grym & gratis musik?"

då spelar det väl ingen roll vad sidan kallas för...

Link to comment
Dela på andra sajter

och börjat ge ut diverse elektroniskt som inte är house.

Nätbolagen som sysslar med house är ju ganska få, till skillnad från experimentell/tysk/bitcrush/svår-facket.

För att inte tala om rock. När får vi se ordentliga nätbolag inriktade på gitarrbaserad musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

och börjat ge ut diverse elektroniskt som inte är house.

Nätbolagen som sysslar med house är ju ganska få, till skillnad från experimentell/tysk/bitcrush/svår-facket.

För att inte tala om rock. När får vi se ordentliga nätbolag inriktade på gitarrbaserad musik?

Jag vet att det är så men gnashed släpper ändå inte house. 😄

Gitarrbaserad nätlabel finner vi i http://www.laconiarecords.com som kommer att dra igång sin verksamhet under hösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...