Jump to content
Annons

Nätbolag och deras adresser


maxmaxmax (oregistrerad)

Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag tycker det skulle vara intressant att känna till vilka nätbolag som finns där ute, och inom vilka genres. Min erfarenhet är att de är svåra att hitta, och det är synd. För vem vill inte slörpa i sig grym & gratis musik? 🙂

Skulle inte de som känner till nätbolag kunna droppa adressen här? Och skriva tillhörande genre, om det finns någon?

Själv tycker jag det är som mest häftigt när det finns en redaktör bakom bolaget. Så att det finns en nisch och någon slags kvalitétssörjande. Inte soundclick 😎

Tips om bolag:

egoboobits - kroatisk electronica

Jahtari - bitpopreggae

Ageema - bla glassig disco. . Lyssna in gaymarkets "Just do the move" 😉

analog und ehrlich - postrock och emo

http://one.dot9.ca/ - Tech-house, techno

Race will begin - Indiebetonad Electropop

BEVLAR - house, electrohouse

Tokyo Dawn records - Funk, soul, hiphop, dub och jazz.

http://elektroniskmusik.net - elektronisk musik.

thinnerism - elektroniskt

stadtgruenlabel - techno

Häpna - Svenskt bolag. Electroakustiskt och pop

Komplott - EAM

Och så blir det lättare att komma ut med sin musik på bolagen. Om man hittar ett nätbolag man stendiggar så vet man var man ska skicka.

Kom igen. Är det inte dags att visa majorbolagen att vi inte behöver reklamtv för att hitta bra, ny musik?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bland alla hundratals tyska screeetch blipp plooong-bolag (är det inte konstigt förresten att "experimentell" musik så ofta är extremt förutsägbar? bring on the bitcrushers, typ.) som tycks dominera scenen så tycker jag definitivt att http://one.dot9.ca/ står ut. Tech-house, techno, sånt dära ni vet. 😎

Kolla in Jack Haberfield: http://one.dot9.ca/2/releases.php?id=023

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag tycker det skulle vara intressant att känna till vilka nätbolag som finns där ute, och inom vilka genres. Min erfarenhet är att de är svåra att hitta, och det är synd. För vem vill inte slörpa i sig grym & gratis musik? 🙂

Skulle inte de som känner till nätbolag kunna droppa adressen här? Och skriva tillhörande genre, om det finns någon?

Själv tycker jag det är som mest häftigt när det finns en redaktör bakom bolaget. Så att det finns en nisch och någon slags kvalitétssörjande. Inte soundclick 🙁

Tips om bolag:

egoboobits - kroatisk electronica

Jahtari - bitpopreggae

Ageema - bla glassig disco. . Lyssna in gaymarkets "Just do the move" 🙂

Och så blir det lättare att komma ut med sin musik på bolagen. Om man hittar ett nätbolag man stendiggar så vet man var man ska skicka. Kom igen. Är det inte dags att visa majorbolagen att vi inte behöver reklamtv för att hitta bra, ny musik?

Intressanta grejer det där 🙂 Kände dock redan till Ageema, men Jahtari verkar sjukt intressant, tankar nu.

Om man tycker om gratis så kan man alltid kika på www.smart-music.net

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Utmärkt tråd. Maxmaxmax - samlar du ihop alla tips till ditt första inlägg så att listan blir överskådlig, så nitar jag tråden. Skicka mig sedan ett PM.

Fortsätt att fylla på! 😮

Jag bidrar med Tokyo Dawn Records i Tyskland. Funk, soul, hiphop, dub och jazz. Började som ett kollektiv med "opensource music". Riktigt sköna snubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Utmärkt tråd. Maxmaxmax - samlar du ihop alla tips till ditt första inlägg så att listan blir överskådlig, så nitar jag tråden. Skicka mig sedan ett PM.

Fortsätt att fylla på! 😮

Jag bidrar med Tokyo Dawn Records i Tyskland. Funk, soul, hiphop, dub och jazz. Började som ett kollektiv med "opensource music". Riktigt sköna snubbar.

Shit, glömde dom. Deras Label Showcase #3 är phet!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
samlar du ihop alla tips till ditt första inlägg så att listan blir överskådlig

okej, om folk lovar att skriva ut genre.

Är det bara elektronisk musik som tagit steget ut på nätet? Ge mig lite pop, någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Lite smått OT här kanske, men vad är det egentligen för skillnad på vissa av de där små "nätbolagen" (som bara har ett enda band) och band som lägger ut sina låtar för nedladdning på sin egen hemsida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Lite smått OT här kanske, men vad är det egentligen för skillnad på vissa av de där små "nätbolagen" (som bara har ett enda band) och band som lägger ut sina låtar för nedladdning på sin egen hemsida?

Inte var det väl något av dom ovan som bara hade ett enda band?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som sett reklamen om nån sajt som varit på ztv eller mtv? Det var nordic...nånting? Jag hann bara uppfatta att man skulle skicka in sina egna grejer, och att det var nån tävling om skivkontrakt eller nåt.

Kan va kul att lyssna på vad folk skickar in?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag måste säga det igen: IFALL någon har koll på schyssta popbolag, lägg gärna ut. Jag har en obotlig aptit för pop just nu, men var, var, var finns all den nya musiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Lite smått OT här kanske, men vad är det egentligen för skillnad på vissa av de där små "nätbolagen" (som bara har ett enda band) och band som lägger ut sina låtar för nedladdning på sin egen hemsida?

Inte var det väl något av dom ovan som bara hade ett enda band?

Hmmm... Jag tyckte det, men jag kanske bara inte fattade vart jag skulle klicka...? 🙂

Så man kan alltså dra slutsatsen att ett nätbolag samlar musik från flera artister...

(Jösses vad smart och logisk jag är idag... 🙂 )

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...