Nbient Posted December 23, 2025 Posted December 23, 2025 Givet utvecklingen tror jag vi har kommit till punkten där Suno-låtar behöver en egen kategori på forumet @MOD Kanske. Med det sagt, för att påvisa hur duktig Suno kan vara gentemot originalet den blir född med. Nedan finns två låtar. Originalet gjorde jag för några år sedan. Det är en instrumental Jam låt där samtliga ljud, förutom trummor, kommer från Rolands SE-02 synth. Jag samplade dessa för polyfoni och gjorde en liten trudelutt bara typ för att leka med SE-02 i den miljön Den andra, Post SE-02 Jam, är Sunos tolkning av originalet. För mig är det förbluffande hur Suno basically spelar låten not för not. Jag vet inte hur man kan säga att det inte är jag som gjort låten, även om Suno producerat den. Mixdown.mp3 Post SE02 Jam.mp3 1
Discipuli Posted December 23, 2025 Posted December 23, 2025 Du har betalkonto, premium? Eller hur? Så när du laddar upp så hör AI hela stycket? Du kan ladda ner löjligt hög ljudkvalitet… Jag skulle kanske skaffa en månad och ta ner mina låtar de 20+ till antalet nu. Visst en del varianter på samma grund, men ändå kul att ha i bra ljudkvalitet. Grymt bra,👍 det man hör är ju att AI tar till kvantisering och lite solo lir till, men det är bra. Ja kanske en AI, demo/ feedback skulle vara kul, men då tycker jag den skall vara endast för medlemmar, backstage, alltså. Jag har varit inne på det innan om feedback tråden också. 1
Discipuli Posted December 23, 2025 Posted December 23, 2025 (edited) Jag tycker det är kul att producera något som man gillar att lyssna på. Att det råkar vara ens egna grund som får en rejäl skjuts kunde jag inte bry mig mindre om. Jag säljer det inte. Jag lyssnar på det för mig. Såklart kan man få idéer och inspiration av det likväl som från all annan musik man lyssnar på. Jag har låtar som går rätt in i hjärtat på mig. Det gör inte många låtar på listorna för mig idag. Edited December 23, 2025 by Discipuli 1
Nbient Posted December 23, 2025 Author Posted December 23, 2025 1 timme sedan sa Discipuli: Du har betalkonto, premium? Eller hur? Så när du laddar upp så hör AI hela stycket? Du kan ladda ner löjligt hög ljudkvalitet… Jag skulle kanske skaffa en månad och ta ner mina låtar de 20+ till antalet nu. Visst en del varianter på samma grund, men ändå kul att ha i bra ljudkvalitet. Grymt bra,👍 det man hör är ju att AI tar till kvantisering och lite solo lir till, men det är bra. Ja kanske en AI, demo/ feedback skulle vara kul, men då tycker jag den skall vara endast för medlemmar, backstage, alltså. Jag har varit inne på det innan om feedback tråden också. Stämmer bra, jag har Pro fram till januari nån gång. Hade även premium ett tag, men nyttjar det för lite än så länge. Tänkte chilla lite med Suno nu tills saker och ting går till sig efter nya dealen med Warner. Har ju ingen aning om vad som blir vad.
Discipuli Posted December 23, 2025 Posted December 23, 2025 3 timmar sedan sa Nbient: Stämmer bra, jag har Pro fram till januari nån gång. Hade även premium ett tag, men nyttjar det för lite än så länge. Tänkte chilla lite med Suno nu tills saker och ting går till sig efter nya dealen med Warner. Har ju ingen aning om vad som blir vad. Vad tror du är det värt hundralappar att få ut 20+ låtar i bästa kvalitet och arkivera för egen del? Man kan såklart göra låtar som en gnu under tiden man har betal abonnemang…
Recommended Posts