Jump to content
Annons

Nya låtar! Med nytt artist namen,,


Recommended Posts

Hallo alla ni glada :rolleyes:

Hoppas allt är bra med er! 🙂

Jag har bytt namn från "Roha" till "Aerosols"

Och jag har nu 2 nya trance låtar som jag gärna skulle vilja höra åsikter om 😉

Den första låten heter *Aerosols*

Och det var min första låt som jag blev klar med under mitt nya namn 🙂

Den andra låten heter *Reality* och den är lite mer hårdare än den första..

Dock är jag inte riktigt säker med BASEN på Reality, själva bas slingan och Kicken.. Ska se till och fixa det snart, kan vara mina högtalare, ingen aning.

Ser fram emot att höra era kommentarer :rolleyes:

Ha det gött alla!!

Aerosols & Reality

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så, nu har man lyssnat igenom de två...

Överlag så låter det bra. En ren och fin ljudbild. Basändringen i 'Reality' som kommer efter breaket känns inte helt rätt (kanske var det du syftade på i ditt förtsta inlägg?).

Början av 'Aerosols' låter som en riktigt radio dänga, med ackord och så där. Dock faller det inte mig i smaken.

Melodierna i båda låtarna är inte utav den stil jag föredrar, det är lite för glatt och "smörigt".

Men en persons åsikter ska man inte bry sig om så mycket :rolleyes:

Ska bli intressant och höra nästkommande låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

ofan det var kul å höra vad du tycker..

Jo jag tycker basslingan i hela låten i Reality låter lite konstigt,, kanske för mkt bas?

Och får tacka över att du tyckte det var en ren och fin ljudbild..

Shysst att du replya!

Ha det gött :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag tycker basslingan i hela låten i Reality låter lite konstigt,, kanske för mkt bas?

Där slog du nog huvudet på spiken! Om du tar och sänker basen lite på den så kommer den nog mer ut i ljudbilden. Kanske prova att göra noterna kortare också så de inte krockar med kaggen...

Could work...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lika dålig på att bedöma den här musikstilen som en orm är på att betygsätta hockeygrillor. 😆

Tänkte ändå visa min goda vilja, det är ju så fantastiskt kul att lyssna på allt ni andra slänger upp här.

Soundet är crisp n clear som en nypolerad pokal.

Aerosols tycker jag är helt okej låt, den får mig att vilja idrotta utomhus (stavhopp någon?) Reality är oxå okej, men (döda mig inte) jag blandar ihop dom!!

Nåja, kör hårt! Det här kommer få DanceDanceMania-sprattlarna att slå knut på sig själva.

PS: Om du nu har bytt namn, innebär det att Roha är ledigt? Kan vara bra om någon letar, ROger och HAnnes Säckpipeorkester t ex... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

ofan man får tacka hammagrella 🙂

Betyder mycket för mig ska du veta 🙂

skönt att höra att ljudet var bra, hade en förmåga att få det låta för *grötigt* förut, men dom här låtarna är gjorda i Cubase SX 2,,alla mina andra låtar är gjorda i Reason 2.5....

Lyssnade igenom dina (era ?) låtar me,,,

Riktigt bra juh!

Gillade Jul 😉

Den var fakiskt riktigt skön 😎

Påminner lite om han,,, va fan heter han,, Björn Rosenström? *vi är pojkarna som busar med flickornas så musar* etc etc 😛

Sköt om dig!

Edit

Jo 😉 Roha är nu ledigt 😄

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm

lyssnar på reality...

när jag lysnsar på trance lyssna rjag oftast på klickbasar, så jag vet inte rikigt om jag tycker bastrumman alltså.

men åter igen jag rä mycket imponerad över arbete, fast jag kanske nte tycker att musiken faller mig i smaken, men jag skulle väl tänka att detta skulle falla många andra i smaken 🙂

ett tips, när det lugna partiet med stråkarna kommer in

älgg in mycket subbbas och stereoeffekt på den biten. Så allt känns stort!!!!, det skall kännas som om man står på toppen av ett berg eller nåt!!!:....

och sedan att det trycker på när resten drar igång 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ofan man får tacka racso 😉😛

Kul att höra vad du tycker...

Och det där med klickbasen förstod jag inte riktigt?

Jo du har rätt om stråkarna,, om man gör så som du sa så skulle man få mkt mera liv i dom och det skulle kännas annorlunda 🙂

Jag får se till och fixa det 😉

Kul att du gillar Aerosols mer än Reality, jag har hört många som säger tvärt om =)

Alltid kul att höra andra säga nånting om ens musik 😄

Tack igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Här kommer man in sent i matchen o lyssnar... diggar Aerosols mest..men det som slår mig direkt är att låten skulle behöva utvecklas med sång á la Kate Ryan och fler harmonier, kanske en hook som sätter sig som ett plåster i pannan... hade du satsat på det sistnämnda med tanke på det tralliga soundet hade du fått fett betyg av mig...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar aerosols mycket. Jag tycker dock att basen är lite för fyllig och "basig" (!)..

Melodin är riktigt klatshig men jag får en känsla att hela låten är en lång buildup.. den kommer liksom inte riktigt igång.

Men som sagt, bra jobbat, fin ljudbild förutom (i min smak basen) och i det hela ett kanon jobb! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...