Meatballz Postat 6 november Postat 6 november (redigerat) Vill gärna ha feedback på texten och även hur algoritmen klarar av att fejka dansband. Jag tycker att det svänger riktigt bra! Tjong i medaljongen.mp3 Redigerat Lördag kl 14:33 av Meatballz 2
Meatballz Postat 6 november Trådstartare Postat 6 november Jag brukar dansa ung. 1:35. Sen blir det hem till henne (eller mig). 1
Valle Postat 7 november Postat 7 november Den musikaliska delen är typisk sent 1990-tal, den mindre charmiga perioden vad gäller soundet. Min ”favoritperiod” är en annan (som jag inte tänker dela med mig av här). Men AI gör den bra här – å andra sidan är dansbandslåtar – och till viss del countrylåtar – de lättaste att skriva. Och ja, det svänger definitivt. Att ge feedback på låt-texter finner jag däremot kontraproduktivt, då budskapen i dessa oftast speglar författarens/beställarens egna inspirationer, upplevelser och fantasier. Det blir på något sätt fel att ge konstruktiv kritik för något som redan är upplevt eller ligger varmt om budskapsbärarens hjärta. Betyg 2/5 Det skulle vara intressant att höra något du har åstadkommit utan hjälp av AI-genererat material. Du verkar nämligen väldigt kreativ och talangfull. 1
Meatballz Postat 7 november Trådstartare Postat 7 november Tack för din lyssning! Texen är delvis självupplevd helt klart. Inget fel med det. Angående ej AI genererat material så är de senaste 10 årens musik AI genererat, då jag bollar idéer med grannen som heter Arvid Ingman. Fast vi brukar skoja att det är AI degenererat! 😎 1
Valle Postat 7 november Postat 7 november 5 minuter sedan sa Meatballz: Angående ej AI genererat material så är de senaste 10 årens musik AI genererat Nja ...
Håkan Ström Postat 7 november Postat 7 november Om du får fram dansband med AI som svänger så här… om några versioner av AI, det blir kul och användbart. Men Gregg Braden varnar. AI behöver hållas kort, särskilt inom musiken. Det har tydligen att göra med människans inre väsen.
Erik dP Postat 7 november Postat 7 november (redigerat) Är det så att AI-Suno har nått singulariteten, blivit självmedveten, och nu vill förgöra mänskligheten? För det har ju blivit en hel del Ai-genererad dansbandsmusik på sistone. Redigerat 7 november av Erik dP
Meatballz Postat 7 november Trådstartare Postat 7 november Ja, dansbandsmusik har väl länge spelat i dödens förgård, och nu med hjälp av AI.....ojojojojojojoj 1
Håkan Ström Postat 7 november Postat 7 november 3 timmar sedan sa Erik dP: Är det så att AI-Suno har nått singulariteten, blivit självmedveten, och nu vill förgöra mänskligheten? För det har ju blivit en hel del Ai-genererad dansbandsmusik på sistone. Det går snett fort 🙂 men se JoeRogan ca en månad sen. Gregg Braden.
Jonatan Lundin Postat 8 november Postat 8 november Aha, så SkyNet har ändrat strategi, och ska nu förgöra mänskligheten, inte med terminatorer o kärnvapen, utan med medioker dansbandsmusik? Får mig att undra om AIn verkligen är så intelligent, då dansbandsmusiken den genererar kan vara bra.😬 Man får nog gå en brottarmatch med den däringa Sumo.
Valle Postat 8 november Postat 8 november 15 timmar sedan sa Meatballz: Ja, dansbandsmusik har väl länge spelat i dödens förgård, och nu med hjälp av AI.....ojojojojojojoj 75+ år och still going strong. Och countryn är äldre än så, och den blir bara större och större. Så knappast någon dödens alls. Detta är genrer som tas över av generationer för att det är något speciellt med musiken; den vädjar till allas känslor oavsett ålder eller annat. Inom (hård)rocken blir till och med gitarrsound "omodernt" på bara några år.
Meatballz Postat 8 november Trådstartare Postat 8 november Man kan inte underskatta den sociala funktionen som dans har. Pardans. Som kan leda till något mycket mer. Varje gång du ler. Osv. Jag har dansat i många år och ser det som en nödvändighet, man håller sig i form också! Det är jobbigt faktiskt. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.