Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Vaknade i morse med en melodi i huvudet och försökte få ner den. Jag har två olika melodier till verserna och undrar vilken som tilltalar er mest. Sjunger fortfarande rakt in i datorn, så ja, sången är inte den bästa, och latencyn gör sitt. Lovar att inte ta bort låten! 🙂

Tack på förhand.

Redigerat av Im ok
  • Gilla 1
Annons
Postat

Enda kommentaren, tycker bestäm hur ”heart” skall uttalas, USA - Eller brittisk engelsk. Jag tycker personligen brittisk engelska för denna låten. Det blir tydligare betoning på ordet heart.

Gillar produktionens potential.

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Hej, gillar tydligheten i vers 1 (första halvan) och andra versen helt ok med friare/utveckling av vers 1 så ingen ändring där, men prechorus (? eller om det räknas som andra halvan av vers, där melodin går upp o tar ny sats) skulle jag vilja höra pre från vers 2 redan i vers 1, så pre 1 o pre 2 byter plats.

Snygg och hookig vers 👍

Redigerat av Jamen
  • Gilla 1
Postat
2 timmar sedan sa Jamen:

Hej, gillar tydligheten i vers 1 (första halvan) och andra versen helt ok med friare/utveckling av vers 1 så ingen ändring där, men prechorus (? eller om det räknas som andra halvan av vers, där melodin går upp o tar ny sats) skulle jag vilja höra pre från vers 2 redan i vers 1, så pre 1 o pre 2 byter plats.

Snygg och hookig vers 👍

Tack för att du lyssnade! Ändrat lite, får se vad du tycker. Får spela in sången närmaste dagarna så det inte är så hackigt. 

Postat

Fint. Tycker båda är bra. Men det är ju det som är så fint med ett forum, ett givande och tagande. Jag tycker till om din och så lyssnar du och ger tillbaka. Eller?

Postat (redigerat)
1 timme sedan sa Im ok:

Ändrat lite, får se vad du tycker.

Gillar ändring 👍 

Musiken/prod gillade första varianten bäst, mer energi i det återhållna där, och sen ös på i ref? Men smaksak såklart 🙂

Redigerat av Jamen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.