Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Efter ett antal crasher med den förra musikdatorn har jag kvar mina diskar med ett antal låtar som jag har både Audio och cprfiler...

När jag uppgraderade min dator köpte jag till några diskar och tänkte här ska bli ordning på allt.....jag gjorde en nyinstallation av cubasesx på C disken och när jag sedan när jag gjorde en låt sparade jag allt på D disken.... så långt allt OK...men när jag sedan vill ta upp en gammal låt att jobba med som jag har på E disken klickar jag på cpr filen och får då upp att den kan vara korrupt eller att jag ska döpa om filnamnet och starta om cubase???? allting funkade ju förrut och jag har svårt att tro att dom skulle vara korrupta...nå'n som vet...kom igen nu alla experter 😳 jag behöver råd 🙂

Annons
Posted

Testa skicka dem till någon annan kanske?

Förmodligen så är hårdisken paj, eller så har cubase krashat vid autsaven eller nåt.. Går nog inte att fixa av en amatör 🙂

Posted

När min hårddisk krashade för en månad sen trodde jag att allt var förlorat. Men jag hittade ett recoveryprogram som lyckades kopierai nte bara filerna utan även få XP kunna läsa disken igen. Problemet är att jag nu sitter på jobbet och inte kommer ihåh vad programmet heter. Får tänka lite. I värsta fall återkommer jag hemma imorgon om här inte är nån som har bättre tips.

Eller som vanligt; -Var är Claes?

Posted

Hade du uppdaterat ditt SX till en senare version (SX 1.0 -> SX 1.06 ) innan kraschen månne? och därav att den inte kan läsa 'äldre' sparade filer?

Annars har jag lyckats hjälpa andra med korrupta cpr-filer, sparat om dem och skickat tillbax..med lyckat resultat

Dede:

Är det händelsevis Ontrack easyrecovery du menar?

Jag testade det en gång när jag av misstag raderat en hel partition med egna backup-låtar.. visserligen lyckades jag återställa en hel del filer..men skriver man till disken innan man kört programmet är risken att rätt mycket data skadas som sen inte går att rädda... vilket hände i mitt fall :rolleyes:

Posted
Hade du uppdaterat ditt SX till en senare version (SX 1.0 -> SX 1.06 ) innan kraschen månne? och därav att den inte kan läsa 'äldre' sparade filer?

Annars har jag lyckats hjälpa andra med korrupta cpr-filer, sparat om dem och skickat tillbax..med lyckat resultat

Dede:

Är det händelsevis Ontrack easyrecovery du menar?

Jag testade det en gång när jag av misstag raderat en hel partition med egna backup-låtar.. visserligen lyckades jag återställa en hel del filer..men skriver man till disken innan man kört programmet är risken att rätt mycket data skadas som sen inte går att rädda... vilket hände i mitt fall 😄

Jag kör samma som tidigare....tack för tipsen, ska testa att skicka och sen tllbax 😄

Posted

R-Studio

heter det jag använde.