wonderboy Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Lördagen den 30/7 smäller det till i Göteborg! Då hålls den andra "Metaltown"-festivalen nere vid hamnen i Gbg. Förra året lockade man över 5 000 personer trots regn och tveksamt startfält (Alice Cooper m fl) samt att man då krockade med Hultsfredsfestivalen. I år ligger man dagen efter den stora U2-konserten på Ullevi så Du som redan har U2-biljett har nu chansen att få en hel musikhelg i Götet! Rammstein toppar årets uppställning som kommer att erbjuda ett 15-tal akter ur den tyngre skolan. I skrivande stund är det klart med 4-5 band till, bl a Hammerfall och Apocalyptica. Tung musik kommer att ljuda från tre scener under denna heldag. Uppgifterna är hämtade ur Göteborgsposten 17 maj. Där finns både annons om biljettsläpp och en artikel om arrangemanget. Biljetter kan bokas via de vanliga kanalerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Olsberg Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Utmärkt, lägg gärna in detta som en kalenderhändelse också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted May 19, 2005 Author Share Posted May 19, 2005 Utmärkt, lägg gärna in detta som en kalenderhändelse också! Vaddå, kalenderhändelse?! Förresten tycker jag att Rammstein borde vara de som TV och radio skulle kabla ut istället för den däringa rostiga gamla järnjungfrun! Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Hmmm... Rammstein vore ju kul att se igen, men 4-5 hårdrockband ovanpå det är då mer än vad jag klarar av... 😆 Jag tycker att Rammstein hade passat bättre på SAMA... 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
frelin Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Det var fett 2004 trorts allt regn 🙂 Kan ju dock inte säga att artisterna var fattiga. Jag menar Brides of Destruction med Nikki Sixx var asfeta. Sen så var det ju kul att se Turbonegro igen 🙂 Hoppas vädret blir bättre i år, kanske kommer då det hade varit kul att se Rammstein. /Oskar P.S. Alla banden finns på hemsidan www.metaltown.se D.S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts