Jump to content
Annons
  • 0

Kan jag använda ett XLR-Audio Interface och usb-mikrofon tillsammans i FL-Studio?

Question

Posted

Kommer vara bortrest ett tag men vill ändå kunna göra musik. Problemet är att den mikrofon jag använder tillsammans med ljudkortet är utlånad för tillfället, den micken kopplas in i ljudkortet med XLR-kabel. Jag kommer att ha samma ljudkort med mig men en usb-mick i stället.

Går det att kombinera på detta sätt och hur ska jag i så fall ställa in allt i FL-Studio för att få det att fungera?

FL Studio 20 Producer Edition
Windows 10
Stationär dator.

9 answers to this question

Recommended Posts

Annons
  • 0
Posted
4 timmar sedan sa Baztard:

Kommer vara bortrest ett tag men vill ändå kunna göra musik. Problemet är att den mikrofon jag använder tillsammans med ljudkortet är utlånad för tillfället, den micken kopplas in i ljudkortet med XLR-kabel. Jag kommer att ha samma ljudkort med mig men en usb-mick i stället.

Går det att kombinera på detta sätt och hur ska jag i så fall ställa in allt i FL-Studio för att få det att fungera?

FL Studio 20 Producer Edition
Windows 10
Stationär dator.

Det går att göra allt nu för tiden. Du kan hitta någon adapter, cheap på inf.se kjell.se dlx, thomman framför allt. Amazon. FL tar emot allt som en hora, om du använder ASIO. Lär sig ASIO först och latens.

• 0
Posted
Just nu sa emedees:

Det går att göra allt nu för tiden. Du kan hitta någon adapter, cheap på inf.se kjell.se dlx, thomman framför allt. Amazon. FL tar emot allt som en hora, om du använder ASIO. Lär sig ASIO först och latens.

Plus du skulle uppdatera till FL2024 finns nu. Producer edition suger. Jag har signature bundle.

• 0
Posted
4 minuter sedan sa JakobP:

Skölj munnen med detta morgon o kväll 

Säg så till image-line.com ;))) kolla på DERAS svar. Och håll sig till trådet. Tack.

• 0
Posted
5 minuter sedan sa JakobP:

Skölj munnen med detta morgon o kväll 

29:-? "Fan va dyyyrt"🤑

• 0
Posted
5 timmar sedan sa JakobP:

Sälj en guldkedja

Köp då. Priv ->